Dylan prematuur, geboren met 30 weken, breuk middenrif, weeenremmers, couveuse, operatie beademing buidelen

Dylan

Tijdens de 20 weken echo kregen wij te horen dat onze zoon Dylan een breuk in het middenrif had, waardoor zijn maagje en darmen naar boven waren geschoten en nu op de plek lagen waar normaal de longen moeten groeien. Na een tour langs Maastricht en Leuven kwamen we uiteindelijk in het Radboud UMC Nijmegen terecht, 1 van de 2 expertisecentra op dit gebied in Nederland.

Tijdens de tweede controle daar kreeg mama opeens weeën. Ze is toen naar de verloskamer gebracht en heeft weeremmers gekregen maar die hadden helaas geen effect en na enkele uren besloot Dylan dat 30 weken ook wel oud genoeg was om naar buiten te komen 😉

Omdat Dylan dus zeer onderontwikkelde longen had werd hij direct bij mama weggehaald en in een couveuse aan de beademing gelegd. Enkele dagen later is hij geopereerd waarbij de maag en darmen teruggelegd zijn op hun plek en het gat in zijn middenrif gedicht is.

Sindsdien doet hij het gelukkig geweldig. Hij was 1 dag na zijn operatie al van de beademing af, we mochten ook al heel snel buidelen en ook zijn voeding gaat prima. Hij is inmiddels verhuisd naar een ziekenhuis dichterbij waar hij nog een paar weekjes moet blijven totdat hij zijn volledige voeding uit de fles kan drinken maar het einde is in zicht. En dankzij fotografe Rianne van der Waals en Stichting EarlyBirds Fotografie hebben we ook een prachtige herinnering aan onze tijd in Nijmegen, waarvoor hartelijk dank!

———

De fotograaf

In het Radboud Amalia kinderziekenhuis mocht ik de kleine prachtige Dylan fotograferen, samen met zijn papa, mama en zijn 6 jarige broer Damian. Mooi om te mogen zien hoe goed de kleine Dylan het doet, hij mocht zelfs bij zij zijn broer op schoot, zo schattig! Groei maar hard Dylan, Papa, Mama en Damian kunnen niet wachten om je te mogen mee nemen, op een hele mooie toekomst samen.

Liefs, Rianne

1. Gea Dillen
    Gea Dillen zegt:

Hele mooie foto’s..
    Hopelijk mag hij snel mee naar huis. Naar zijn eigen bedje. ZIjn eigen kamertje en zijn eigen omgeving. Dan kan het verwennen echt beginnen.
    Genieten maar.???????