Dani prematuur geboren 33 weken 5 dagen

Dani

Dani prematuur geboren 33 weken 5 dagen

Voor het eerst op pad voor Earlybirds, wat een geweldige ervaring! Ik mocht gaan fotograferen in het nieuwe Moeder en Kindcentrum in Bergen op Zoom. Bij 33 weken en een paar dagen vond Dani het tijd worden de wereld te ontdekken. Wat een kanjer! Drie dagen later mocht ik al langskomen. Grote broer Noah was er ook bij, ontzettend trots natuurlijk! Ik wens de familie heel veel geluk toe met z’n vieren.

Groetjes, Jolien.

**********

De ouders:

Na een vlotte zwangerschap braken bij 33+2 geheel onverwacht mijn vliezen en daarbij kwamen gelijk weeën. Ik ben dezelfde avond opgenomen in het nieuwe Moeder en Kindcentrum in Bergen op Zoom waar ik meteen longrijping en weeenremmers kreeg. De weeenremmers deden hun werk, maar na 3 dagen zetten deze helaas toch door en kreeg ik vrij snel ontsluiting. Omdat de kleine man in een stuit lag en we geen risico’s wilden lopen, hadden we vooraf besproken dat we een keizersnede wilden.

Zo geschiedde, op zaterdag 6 juni om 6.50 uur is onze kleine kanjer Dani geboren. Dani woog exact 2000 gram en was 44 cm lang. Wat heel fijn is in dit centrum is dat moeder en kind bij elkaar op een kamer mogen verblijven tijdens de kraamperiode. Dani moest de eerste 2 dagen in een couveuse blijven, maar mocht daarna al in een warmtebedje. Hij heeft verder helemaal geen hulp gehad, maar lag wel aan een monitor die de saturatie, hartslag en ademhaling in de gaten hielden. Na een weekje mocht deze monitor los. Intussen lag Dani al in een ‘normaal’ bedje.

Nu zijn we inmiddels 2 weken verder en het gaat echt heel goed. Dani weegt intussen al 420 gram meer dan zijn geboortegewicht en leert langzaam aan steeds beter zijn flesjes leeg te drinken. We hopen dat hij snel naar huis mag 😉

Jolien, heel erg bedankt dat je zo snel na onze aanmelding foto’s kon komen maken. Het was jouw primeur vertelde je. We zijn superblij dat wij deze primeur hadden, het zijn prachtige foto’s geworden! Bedankt dat jij en stichting Earlybirds zo’n waardevolle bijdrage kunnen leveren tijdens zo’n hectische en emotionele periode!

Groetjes, de ouders en grote broer van Dani