Daan

Van de ouders:

Op donderdagavond 9 december is onze Daan geboren met 2365 gram. Daan was ruim 5 weken te vroeg, waardoor hij 3 weken in het ziekenhuis heeft gelegen. Uiteindelijk is Daan op 30 december naar huis gekomen met een sonde, welke na enkele dagen gelukkig al verwijderd kon worden.

Gedurende de opname van Daan werden we gewezen op Stichting Earlybirds. We hebben ons dan ook aangemeld met het idee: we zien wel wat mogelijk is. Tot onze grote verrassing kwam er al heel snel een bericht van Stefan, de fotograaf. Op 18 december is hij langs geweest op de afdeling. Wat een geluk bleek achteraf, want daarna was dit niet meer mogelijk door de aangescherpte coronamaatregelen.

Wat een mooie ervaring hebben wij met Stefan gehad en het resultaat mag er dan ook zeker zijn! Hele pure en natuurlijke foto’s, precies zoals het op dat moment was. We zijn Stefan heel erg dankbaar voor deze waardevolle herinnering. Mooi dat deze stichting bestaat en hopen dat deze nog heel lang zal bestaan.

Koen en Kim Bongers

Van de fotograaf:

Het is inmiddels bijna een maand geleden dat ik, zoals achteraf bleek, mijn laatste Earlybirds fotoreportage van 2021 mocht maken van Daan. Het toeval wil dat, net zoals tijdens de eerste sluiting vanwege Corona, mijn laatste reportage ook weer in het St. Jans Gasthuis in Weert was.

Ik blijf het keer op keer een eer vinden om deze speciale momenten voor de ouders vast te mogen leggen, in de wetenschap dat dit even een momentje voor hun zelf is. Ik hoop dat als Daan later groot is, ook met een speciaal gevoel terug kan kijken op de foto’s.

Stefan van Rozendaal