Daan

Alsof je in een film terecht komt… Daan werd onverwacht op 5 december geboren. Na een dag geen beweging en een matige CTG werd besloten hem met 32 weken en 5 dagen te halen. Totaal onvoorbereid op alles wat ons te wachten stond, werden we hele trotse ouders.. Alleen dan begint het pas.

Daan had wat hulp nodig bij het opnemen van zuurstof en moest naar de Nicu. Daar is hij een kleine week geweest en toen mocht hij terug naar de neonatologie afdeling dichterbij huis. Hij maakte snel mooie stappen, maar voor ons als ouders was dat steeds opnieuw wennen en vertrouwen krijgen. Het geleefd worden door veel in het ziekenhuis te zijn en te hopen dat hij het goed bleef doen maakte dat we niet erg konden genieten van ons kleine wonder. De shoot heeft ons daarin enorm geholpen. Even niet bezig zijn met de zorgen, maar foto’s maken van een periode die we later aan Daan kunnen vertellen en nu ook laten zien. Het helpt ons ook met verwerken.

De ochtend kon niet beter gepland zijn. Ineke kwam de shoot doen en net daarvoor hoorden we dat Daan op oudejaarsdag naar huis mocht. Met sonde in, maar daar hebben we genoeg over geleerd dus dat durfden we aan.

Ineke nam echt de tijd en hielp ons met zoveel geduld. Daan genoot van het badje en wij van de shoot. We zijn ontzettend blij dat deze mogelijkheid er was. We hebben op deze manier een hectische periode met een gouden randje af kunnen sluiten.

Ineke, dank je wel voor deze bijzondere en onvergetelijke ochtend.