Collin prematuur geboren met 34 weken NICU, couveuse, SJG Weert, sonde

Collin

Collin prematuur geboren met 34 weken NICU, couveuse, SJG Weert, sonde

Van de fotografe:

Op zondag 3 november 2019 mocht ik van kleine Collin een reportage maken in het ziekenhuis van Weert, samen met zijn mama, papa en broertje Nolan. Super leuk, want van Nolan mocht ik 14 maanden geleden ook al een reportage maken namens Stichting Earlybirds. Collin is dan wel 1 week langer in mama´s buik gebleven (34 weken), maar hij was kleiner dan zijn broertje. Hij is ook geboren in Weert, maar moest even later met spoed, ambulance en politie, naar de NICU in het AZM. Zijn longen bleken nog niet sterk genoeg, hij moest dus onmiddellijk aan de beademing. Gelukkig lukte het Collin naar een aantal dagen weer zelf om goed te ademen en mocht hij terug naar Weert.

Na zoveel spanning en zorgen straalden mama en papa nu van geluk. Ook Nolan was onder de indruk, hij streelde zijn kleine broertje Collin zo lief. Voor mij was het weer heel bijzonder. Ik wens dit mooie gezin heel veel geluk!

Mogen de beelden een fijne herinnering zijn.
Een warme groet van Ines van Megen-Thijssen.

——————–

Van de ouders:

Op 24 augustus werd onze Collin te vroeg geboren, hij had een moeilijke start en kon door zijn onrijpe longetjes niet zelfstandig ademhalen. Hij werd daarom met spoed overgeplaatst naar de NICU in Maastricht.

Voor ons als ouders waren dit niet te beschrijven zware en heftige dagen. Je word geleefd en bent de hele dag bezig om te ‘overleven’. Je ziet je kindje hulpeloos in een couveuse liggen op een drukke afdeling tussen vele andere kindjes die voor hun leven aan het vechten zijn. Gelukkig is hij enorm sterk en mocht hij na 5 dagen weer terug naar het ziekenhuis in Weert waardoor we een stukje dichter bij huis zijn. Eenmaal terug in Weert kwam Ines van Stichting Earlybirds foto’s maken van ons gezinnetje als herinnering aan een zeer mooie, spannende maar soms ook hele moeilijke tijd.

Je moet als ouders sterk blijven om er voor je kind te zijn, en dat valt niet altijd mee. Maar wanneer we kleine Collin in onze armen hebben doet dat er allemaal niet meer toe.

Ons andere zoontje Nolan is ook te vroeg geboren. Nolan heeft net als Collin enkele weken in het ziekenhuis gelegen na de geboorte. We waren dus al bekend met de stichting, als ook met Ines. Een zeer lieve vrouw met veel ervaring en hart voor haar werk.

Als straks alles achter de rug is kunnen we het pas gaan verwerken en zullen we terugkijken naar deze periode en de mooie foto’s met een lach en een traan, een zeer waardevolle herinnering voor altijd.