Christian

De ouders:

Christian is geboren na een zwangerschap van 31 weken en 3 dagen, dit doordat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen en ik lag al vanaf 29 weken in het ziekenhuis. Vermoedelijk liep ik al langere tijd weer met een te hoge bloeddruk, dit was voor mij niet de eerste keer dat ik een pre eclampsie had die erger werd en overging in HELLP.

Op 20-11-14 zag onze zoon Christian om 15:25 het levenslicht en wat een vechter was hij al direct! Hij begon meteen te huilen en schreeuwde zijn longen echt open! Hij woog maar 1.590 gram. We hebben hem heel kort gezien en daarna liep papa met hem mee om naar de intensive care te gaan. Daar lag hij eerst aan een buisje met sprietjes die zijn longen goed open moesten houden. Helaas na drie dagen werd hij te moe om toch zelfstandig te ademhalen en is hij voor een deel beademd geweest en dat 2 dagen lang, daarna zagen we verbetering en dan zakte het weer weg,

Het is voor ons een achtbaan geweest met veel emoties maar ook blijdschap. Heel vaak hebben ze de low flow geprobeerd maar dat trok hij net niet en tussendoor kreeg hij een enorme verkoudheid te pakken, zo erg dat ze hem 10 x per dag moesten uit zuigen.. maar hij bleef vechten!! En net voor de kerst als een kerstcadeautje, hield hij het eindelijk vol aan de low flow, en mocht hij over van couveuse naar wieg. (Dit was inmiddels op de highcare) hij hield zijn temperatuur goed stabiel. We kregen die week ook te horen dat hij zaterdag of maandag over mocht naar Almelo! Spannend heel spannend want het was op het randje. Gelukkig kregen we toestemming en mochten we maandag dan eindelijk naar Almelo om 18:00 kwamen we aan in Almelo.

De dag erna op dinsdag 30-12-14 ging de low flow eraf!! En wat vond mama dit spannend maar Christian is een vechter en ook dit kan hij aan! Dolgelukkig zijn wij als gezin dat we een zoontje/broertje hebben gekregen! Nu leven we naar het moment dat hij in zijn eigen wiegje naast ons ligt!