Cecile

Van de fotograaf:

Al een lange tijd mochten we niet op pad voor de stichting, maar gelukkig kwam daar het bericht dat dit weer kon. Zo fijn, want het is heel belangrijk dat we deze reportages kunnen verzorgen voor de ouders! De eerste aanmelding kwam binnen.

Cecile werd geboren na een zwangerschapsduur van 29 weken op 5 Februari 2022. Ontzettend schrikken als je ineens beseft dat je kindje geboren gaat worden. Al een heel avontuur hebben ze achter de rug en ook hebben ze al verschillende ziekenhuizen gezien: Zwolle, Amsterdam, Alkmaar, Leiden en weer terug naar Alkmaar. Inmiddels liggen ze in het ziekenhuis van Alkmaar en mogen ze stapje voor stapje steeds meer.

De dag dat ik kwam lag Cecile al in een open wiegje en had ze alleen nog een sonde in en ondersteuning voor de ademhaling. Elke minuut van de dag wordt ze in de gaten gehouden. Wat een sterk meisje! Haar voeding pakt ze erg goed op en elke dag proberen ze te kijken of ze zelfstandig kan drinken.

Tijdens mijn komst kreeg ze haar voeding nog via de sonde en daarna mocht ze heerlijk knuffelen met haar papa en mama. Wat blijft dat toch ongelofelijk om te zien met al die snoertjes en draadjes en dat terwijl de ouders dit nu al niet eens meer zien, omdat het er meer waren.

Elke dag gaat het wat beter en stap voor stap gaat het de goede kant op. Ik weet zeker dat Cecile sterk genoeg is en dat ze hopelijk snel met jullie mee naar huis mag! Lieve Sjoerd en Leontien, bedankt dat ik deze reportage voor jullie mocht verzorgen.

Ik wens jullie ongelofelijk veel kracht en liefde toe met elkaar en hopelijk mogen jullie snel naar huis. Op naar mooie avonturen samen!

Liefs, Marinda

Van de ouders:

Marinda, wat fijn dat je bij ons kwam om te fotograferen. Doordat ik al vroeg beviel vallen de leuke dingen als een zwangerschapsshoot of een babyshower en andere leuke dingen, zoals het bijhouden van je groeiende buik, af. Toen mijn vliezen braken, dachten we totaal nog niet aan een bevalling. Maar met de woorden ‘pak maar even een tasje in’, wisten we dat we niet zomaar het ziekenhuis weer uit waren. Mijn vliezen waren te vroeg gebroken en het was de bedoeling dat Cecile zo lang mogelijk bleef zitten. Iedere dag was er weer 1 zeiden ze. Gelukkig is ze nog 5 dagen blijven zitten en ben ik op de normale manier bevallen. Wel 10 weken te vroeg. Een team van topmensen heeft Cecile heel goed verzorgd en gaven ons ieder moment een gevoel van vertrouwen en dat ze in goede handen was.
Met kleine stapjes vooruit en soms ook stapjes terug zijn we positief en heel blij en trots op ons sterke meisje.

In Leiden stond ik bij de magnetron om de kolfspullen uit te koken en zag jullie magazine en flyer. Ik was meteen enthousiast, want zelf ben ik gek van foto’s en albums maken. Deze fotoshoot kon ervoor zorgen dat we deze (lange) tijd van (nu) 6 weken (en ik hoop nog 5 of minder te gaan) ziekenhuis, vast kunnen leggen als een zeer emotionele, bijzondere maar ook mooie reis die we met z’n drieën hebben meegemaakt. We hebben veel geleerd en (nu al) een sterke, hechte band met Cecile. De lieve verpleegsters maakten gelukkig ook al wat foto’s van ons drieën, maar met deze shoot staan we er echt als gezin op. Nogmaals, Marinda en Stichting Earlybirds, heel erg bedankt voor deze waardevolle herinnering.

Liefs Sjoerd, Leontien en Cecile.