Cas prematuur 29 weken vliezen gebroken

Cas

Cas prematuur 29 weken vliezen gebroken

Het is 15 mei vroeg in de ochtend/nacht wanneer geheel onverwachts mijn vliezen breken. Wat een schrik, zover zijn we toch helemaal nog niet. Ik ben op dat moment nog maar 29 weken en 4 dagen zwanger. We hebben gauw de verloskundige die gebeld, die op haar beurt de ambulance heeft gebeld. Snel worden we naar het VUmc te Amsterdam gereden.

Daar aangekomen word ik volledig onderzocht, gelukkig is er nog geen weeënactiviteit te meten en ik voel me goed. We hebben allemaal de goede hoop dat Cas nog even zal blijven zitten. Helaas ligt Cas met zijn hoofd de navelstreng af te knellen waardoor zijn hartslag snel daalt. We kijken of dit te verhelpen is door in andere houdingen te gaan liggen. Helaas mag dit niet baten. Er wordt besloten een spoedkeizersnede uit te voeren.

Omdat de bevalling zo plotseling is geweest, heeft Cas geen longrijpers meer kunnen krijgen. Gelukkig begint hij meteen te huilen. Het is een sterk mannetje. Hij wordt snel naar de NICU afdeling gebracht waar hij alleen maar aan de CPAP hoeft. In de eerste week maakt Cas zulke grote stappen dat hij overgeplaatst kan worden naar het Flevoziekenhuis in Almere. We zijn weer een stapje dichterbij huis. Met kleine stapjes zien we Cas steeds beter worden. Zijn twee grote zussen zijn erg trots net als wij uiteraard.

Nu de fotoshoot van Earlybirds wat een mooi aandenken in deze enorm spannende en hectische periode. Bedankt Diana dat je ons mannetje zo mooi hebt weten vast te leggen op de gevoelige plaat.

***************

De fotograaf:

Ik mocht Cas gaan fotograferen in het Flevoziekenhuis in Almere. Twee dagen voordat ik langs kwam, was Cas al verhuist van de gesloten couveuse naar een open bedje! En de dag voordat ik kwam, was hij ook al naar een snorretje gegaan! Hoera!

Nog geen drie weken oud en wat doet Cas het goed! Zo’n klein, mooi, en sterk mannetje! De twee grote zussen van Cas waren er ook even bij om op de foto te gaan. De warmte van jouw zussen en jouw lieve ouders zullen je omringen!

Cas, dat je maar mag opgroeien tot een grote sterke vent!