Bodhi prematuur geboren met 29 weken en 5 dagen, gebroken vliezen, MMC Veldhoven, NICU

Bodhi

Van de fotograaf:

Aahh, Bodhi. Wat lag je lekker te slapen toen ik op je kamertje kwam. Zo relaxt, je was helemaal ontspannen. De hele shoot lag je lekker te kronkelen en te genieten. Je bent al goed aangesterkt vanaf je geboorte. Maar wat een liefde van je grote broer, Papa en Mama. Heel fijn om je te hebben ontmoet, net zoals alle anderen van het gezin.

Ik wens je heel veel sterkte nog de periode in het ziekenhuis. Dat je maar heel snel mee naar huis mag.
Heel veel liefs Yvonne Vd Zanden – Maurix

—————–

Van de ouders:

Tijdens een seminar in Flevoland braken de vliezen met 29 weken. Na omzwervingen via het ziekenhuis in Blaricum en Leiden konden we eindelijk in het MMC terecht. Vanwege plotselinge koorts moest de baby met spoed worden gehaald.

Met 29+5 weken is Bodhi geboren, en vanaf het begin is het een dapper en sterk mannetje. Tijdens zijn verblijf op de intensive care (NICU) heeft hij dat heel goed laten zien. Hij mocht al redelijk snel van de hulpbeademing en het infuus af. Na een paar weken NICU mocht Bodhi naar de medium care afdeling, waar hij nu nog steeds ligt.

De eerste weken waren voor ons als ouders spannend en zwaar. Je stapt in een onbekende wereld van slangetjes en piepjes. Gelukkig werken er op de NICU en op de medium care zeer kundige mensen die allemaal werken vanuit passie, met liefde voor het vak. Het was voor ons snel duidelijk dat Bodhi in goede handen is. Dat geeft een gerust gevoel. Bodhi wordt liefdevol verzorgd en er wordt de tijd genomen om ons als ouders uitleg te geven over de slangetjes en piepjes, en om ons ook zelf bij de verzorging te betrekken. Dat waarderen we enorm!

Wij waren niet bekend met Stichting Earlybirds Fotografie. Vrij kort na Bodhi’s geboorte hadden we een tasje gekregen van de verpleging in het kader van Wereld Prematuren Dag. Pas een maand later zijn we eraan toegekomen om de inhoud van die tas goed door te nemen. Daarin zat ook een flyer van tichting Earlybirds Fotografie. We hebben een aanvraag ingezonden en diezelfde week was de fotoshoot gepland. Fotograaf Yvonne bleek die dag al een fotoshoot te hebben staan voor een ander kindje in het MMC, dus we hadden geluk J.

De fotosessie was erg leuk en ongedwongen. Yvonne houdt heel goed rekening met Bodhi. Tijdens deze fotosessie zijn ook de eerste foto’s gemaakt waar wij met het hele gezin erop staan. Daar waren we zelf niet eerder aan toegekomen. De fotocollage (zie hierboven) die wij hebben ontvangen is erg mooi geworden. Wow! Als dat de ‘sneak peek’ is, dan zijn we zeer benieuwd naar de andere foto’s.

Wij willen dan ook Yvonne en Stichting Earlybirds Fotografie enorm bedanken voor dit bijzonder familie moment.

Hartelijke groet,
Alwin, Maureen en Julian

1 antwoord
  1. Maureen Mulder
    Maureen Mulder zegt:

Deze fotoshoot met het hele gezin was erg bijzonder, omdat het onze eerste echte activiteit was met het hele gezin.
    Bodhi is gisteren thuisgekomen! Eindelijk!

Bedankt Yvonne en Earlybirds, het was een dag om nooit te vergeten!

Maureen