Björn

Na drie jaar geprobeerd te hebben om zwanger te worden is het gelukt met behulp van IUI. We waren dolblij met onze zwangerschap en verheugde ons enorm op de komst van ons eerste kindje.

De eerste zeventien weken heb ik veel last gehad van misselijk en braken, dit werd zo erg dat ik hier medicijnen voor kreeg. Gelukkig was het met de medicijnen goed vol te houden. Na de zeventiende week heb ik een superfijne zwangerschap gehad.

Met 34 weken ging mijn zwangerschapsverlof in en wat had ik hier ontzettend veel zin in. Lekker vrij zijn en genieten van het mooie weer. Dit verliep alleen heel anders, want met 34 weken en 1 dag braken ‘s nachts mijn vliezen. We hebben de verloskundige gebeld en zij was met een halfuur bij ons. Zij bevestigde dat inderdaad mijn vliezen gebroken waren. Het duurde daarna niet lang voordat ook mijn weeën begonnen te komen.

Daar gingen we op naar het ziekenhuis waar wij om 03.00 aankwamen. In het ziekenhuis bleek ik al twee a drie centimeter ontsluiting te hebben. Het werd toen duidelijk dat Bjorn vandaag geboren zou worden. En dat klopt, want om 14.55 kwam hij ter wereld.

De eerst week na zijn geboorte lag Björn in de couveuse en kreeg hij via het infuus glucose toegediend. Ook werd zijn hartslag en zuurstof gemonitord. Na een paar dagen bleek hij geel te zien en heeft hij een dag onder de blauwe lamp gelegen.
Na de eerste week is Björn van kamer gewisseld en kwam hij in een wieg te liggen. In deze wieg heeft hij twee weken gelegen en was het doel om hem zelfstandig te leren drinken. Omdat hij bleef steken op 1/3 zelf drinken en hij een klakkend geluid maakte is er mondonderzoek uitgevoerd. In het onderzoek bleek zijn tongriem te kort en is deze gekliefd. Het drinken zou daarmee beter moeten gaan.

Op de laatste dag in het ziekenhuis hebben wij op de valreep een fotoshoot van Earlybirds gehad. Onze fotograaf Laura heeft ons een hele fijne fotoshoot verzorgd en heeft deze bijzondere en vooral ook intensieve periode prachtig vastgesteld. We zijn haar hier erg dankbaar voor.