Benthe prematuur geboren met 35 weken en 3 dagen, Gelderse Vallei, cerclage, weeenremmers, sondevoeding

Benthe

15 mei…….. een prachtig zonnige dag waarop ik richting Gelderse Vallei Ede vertrek. De aanvraag en afspraak om de reportage te maken gingen heel snel dit keer omdat ik voor een ander birdje ook al in dit ziekenhuis ben deze dag. Ontvangst door twee lieve ouders die al het nodige hebben meegemaakt met een wiegje waarin zuiver goud ligt.

Benthe je ligt nog te slapen en ik kijk naar je……. Vandaag een spannende dag voor het eerst in bad en je vindt het heerlijk. Benthe weet je dat je heel bijzonder bent. Je ogen ze stralen ze lachen, en laten je ouders weer lachen. Wordt snel zo sterk dat je mee naar huis mag.

Heel veel liefs voor jullie allen.
Gerda

————————-

Van de ouders:

Benthe is geboren bij 35 weken na een zeer spannende zwangerschap. Bij 20 weken bleek dat Marianne’s baarmoederhals erg verkort was waarna met spoed een cerclage geplaatst werd. Daarnaast werd er ook gestart met een weeënremmer. Bij 26 weken werd Marianne opgenomen in verband met dreigende vroeggeboorte. Gelukkig hebben we het tot 35 weken vol kunnen houden en werd Benthe met een hele goede start geboren! Ze was al zo sterk dat ze niet in de couveuse hoefde en niet aan de monitor. Wel heeft ze twee keer een periode onder de lamp moeten liggen en krijgt ze deels voeding via de sonde, maar dit kleine vechtertje wordt sterker en heeft dit steeds minder nodig.

Helaas hebben we vorig jaar afscheid moeten nemen van Benthe’s broertje Siebe bij 20 weken, hierna zijn via Stichting Still foto’s van ons met onze Siebe gemaakt. Deze foto’s zijn zo enorm waardevol voor ons, vandaar dat we ons nu aangemeld hadden voor EarlyBirds. Gelukkig was er snel een fotograaf beschikbaar en hebben we Benthe’s eerste badje vast kunnen leggen; dit was genieten voor zowel haar als ons.

Gerda, bedankt voor de fijne en ontspannende ochtend en de prachtige foto’s!