Arlan & Felix prematuur geboren met 32 weken en 6 dagen, tweeling, weeenremmers, longrijping, JKZ, borstvoeding, sonde

Arlan & Felix

Van de ouders:

Ondanks dat we wisten dat een tweeling vaker prematuur geboren wordt, was ik er van overtuigd dat ik onze 2 mannetjes wel tot 37 weken lekker bij me zou kunnen houden. Ik had zo’n fijne en goede zwangerschap met nauwelijks klachten en was in goede conditie. De controles in het ziekenhuis waren ook steeds prima; alles verliep ongecompliceerd en iedereen verbaasde zich erover dat er 2 kindjes in mijn buik verstopt waren.

We waren dan ook verrast toen ik op 1 juli bij 32+3 weken zwangerschap premature weeën kreeg en opgenomen werd met longrijping en weeën remming. Op 3 juli zette de bevalling toch door in de avond en na een zeer mooie, ontspannen en natuurlijke bevalling, werden onze 2 mooie mannetjes op 4 juli bij 32+6 weken om 11:32 en 12:12 geboren.

En wat doen ze het nu goed! We zijn zo ontzettend trots op onze knappe ventjes. Iedereen in het ziekenhuis is onder de indruk dat ze het zo ontzettend goed doen!

Toch is het ook een hectische periode geweest de afgelopen 3 weken met ook de nodige zorgen. Zo fijn dat Rachel mooie en liefdevolle momenten tijdens deze periode heeft kunnen vastleggen. Echt onbetaalbaar! Zo fijn dat Stichting Earlybirds er is om de periode waarin je zo geleefd wordt, ook de extra bijzondere en mooie momenten vast te leggen!

—————-

Van de fotograaf:

Afgelopen week mocht ik in op bezoek bij de tweeling Arlan & Felix in het Juliana Kinderziekenhuis, Den Haag. En wat een mooi bezoekje was dat! Toen ik binnenkwam, was er al volop beweging in hun kamertje. Papa en mama waren druk aan het overleggen hoe de logistiek van dit verzorgingsmomentje er uit ging zien. Wie doet wat, de logistiek van een tweeling! Papa zou Felix in bad doen en mama zou Arlan voeden. En zo geschiedde het ook!

Terwijl papa en mama druk in de weer waren met de mannetjes, kon ik wat verder kennis maken met deze knappe mannetjes en hun ouders.

Een bijzondere zwangerschap, een tweeling, even wennen aan het idee, maar zó gewenst! En terwijl mama met bijna 33 weken zwangerschap ‘s ochtends gewoon nog gesport had, zette die middag de bevalling spontaan in. In Delft was er geen bed vrij, dus huppakee op naar Den Haag, waar Arlan & Felix met een voorspoedige bevalling geboren zijn, 2090 en 1765 gram schoon aan de haak!

De mannetjes zijn nu 3 weken en wat doen ze het goed! Felix genoot van zijn badje terwijl Arlan met grote teugen heerlijk lag te drinken bij mama. Er werd geknuffeld, lieve woordjes gefluisterd en verliefde blikken uitgewisseld. Mama had zelfs nog even beide mannetjes aan de borst, zo natuurlijk, zo knap! Wat een heerlijk gezinnetje en wat spatte het geluk er van af!

Nu is het wachten opdat de mannetjes mee naar huis mogen, maar ik vermoed dat dat niet heel lang meer zal duren! Zet hem op lieve Arlan & Felix, papa en mama kunnen niet wachten jullie mee te nemen naar jullie nieuwe nestje thuis!

Namens Stichting Earlybirds,
Rachel Viersma