Amy prematuur geboren met 28 weken en 4 dagen, keizersnede, St. Jansdal, zwangerschapsvergiftiging, MMC, Meander, sonde, couveuse

Amy

Van de ouders:

Onze dochter Amy is geboren met 28 weken en 4 dagen doormiddel van een keizersnede. Ze woog bij haar geboorte 950 gram en was 35 cm lang.

We gingen voor controle naar de gynaecoloog in het St. Jansdal in Harderwijk en daar bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ik voelde me goed en had alleen last van vocht vasthouden en een hoge bloeddruk. Helaas mocht ik niet meer naar huis. Er werd gebeld waar er plek was en dat was in het Maxima Medisch Centrum Veldhoven. Daar kwamen wij maandagavond 22 juli aan en ik voelde me niet ziek maar lag toch in het ziekenhuis. Met onze dochter ging het nog wel goed maar ze kreeg te weinig voeding binnen en groeide minder goed dus na twee dagen besloten ze toch om op donderdagmiddag haar te halen via een keizersnede.

Het is allemaal heel rustig gegaan en het moment dat ik onze dochter voor het eerst zag was een moment om nooit meer te vergeten. We hoorden haar huilen en ze deed het vanaf het eerste moment heel goed zelf en hoefde niet aan de beademing. Ons kleine wondertje zo mooi en klein mocht zelfs even bij mij liggen nadat ze gecontroleerd was en papa een stukje navelstreng had afgeknipt. Wat een mooi moment.

Na ruim 4 weken in Veldhoven mocht Amy overgeplaatst worden naar het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Amy doet het super goed en verbaast menig verpleegster die voor haar zorgt. We zijn heel trots op onze kleine meid en wij hopen dat ze snel in haar eigen bedje mag slapen.

Dank je wel Laura van Stichting Earlybirds want dankzij haar hebben wij mooie foto’s van onze kleine meid waar we zelf ook opstaan…

——————
Van de fotograaf:

Ik kwam Amy fotograferen in Amersfoort toen ze 5,5 week oud was. Een heerlijk tevreden meisje met een super trotse papa en mama. En wat deed ze het ontzettend goed!

Groei maar goed Amy, dan mag je hopelijk snel mee naar huis.