Aidan

Aidan prematuur geboren na 32 weken

Vandaag ben ik op reportage geweest in het ziekenhuis in goes. Daar lag baby Aidan, 2 maanden te vroeg geboren vanwege zwangerschapvergiftiging. Zijn geboortegewicht was 1530 gram en nu inmiddels 2,5 week oud weegt hij 1970 gram.

Ik werd opgehaald door de vader bij de receptie en ik maakte daarna kennis met de moeder. Een leuk jong stel en ik werd heel enthousiast ontvangen. Na onze kennismaking heb ik mijn camera gereed gemaakt en zijn de ouders lekker hun gang gegaan met de baby. Aidan werd lekker in badje gedaan maar eerst werd hij nog eventjes gewogen en hij was alweer gegroeid. Hartstikke goed! Daarna ging hij in het badje. Hij was ook heerlijk ontspannen en je zag hem gewoon genieten.

Het aankleden van zo’n kleine baby vergt ook wat energie. Het is ook allemaal zo klein.

Na het badje was het tijd voor een voeding. Ook dat ging heel goed. Aidan drinkt al een beetje zelf en de rest wordt via zijn sonde toegevoegd.

Ik hoop natuurlijk dat Aidan snel naar huis mag. Maar als hij zo blijft doorgroeien dan komt dat wel goed. Hij is in ieder geval heel goed op weg!

Michiel en Myrthe, ik wens jullie natuurlijk heel veel geluk met de kleine man en ik hoop dat ik voor jullie een mooie herinnering heb vastgelegd.

Groetjes,

Edith

Blog van de ouders

Toen onze zoon Aidan op 20 juli jl. geboren werd na 32 weken zwangerschap i.v.m. zwangerschapsvergiftiging, was dat even schrikken.

Door verschillende mensen werden wij geattendeerd op Stichting Earlybirds.

Vrijdag 7 augustus jl. vond de fotoshoot plaats in het ziekenhuis in Goes.

Deze fotoshoot was erg ongedwongen en spontaan en legde precies vast hoe wij onze tijd in het ziekenhuis doorbrengen:

onze zoon wegen, in badje doen, verschonen, aankleden en daarna flesje geven.

Het is een mooie weergave van onze dagelijkse bezigheden en geeft ons een mooie herinnering!

Edith, bedankt voor de mooie foto’s!

Groeten,

Michiel, Myrthe en Aidan

1. Marieke van Engen
    Marieke van Engen zegt:

Wat een mooie foto’s zijn het geworden van Aiden! Een mooi en lief mannetje en t was zo fijn om voor hem te mogen zorgen, nog in Rotterdam! Veel geluk!

• Myrthe en Michiel de Jager
      Myrthe en Michiel de Jager zegt:

Wat een leuke reactie Marieke! Aidan was in hele goeie handen in het Sophia, je hebt goed voor hem gezorgd en je collega’s natuurlijk ook! Hier in Goes doet Aidan het ook goed, hij weegt nu bijna 2200 gram en is sinds woensdag zonder maagsonde! We hopen dat hij binnen nu en 2weken naar huis mag. Nogmaals bedankt voor alle goede zorgen!