Abel prematuur geboren bij 25 weken en 6 dagen, sonde, vroeggeboorte, kleine voetjes

Abel

In Gouda mocht ik langskomen bij kleine Abel. Abel die de wereld al gedag kwam zeggen na bijna 26 weken zwangerschap. Geheel onverwachts mochten deze papa en mama hun kleine mannetje eerder in hun armen houden dan dat ze gedacht hadden. Gehoopt hadden ook… Maar toch leek Abel klaar voor deze grote wereld.

Vanaf dag 1 vecht hij en doet hij wat nodig is. Hij laat zien hoe sterk hij is en hij groeit elke dag weer wat meer om ervoor te zorgen dat hij zo snel mogelijk met papa en mama mee mag naar huis. En dat groeien komt ook zéker door de liefde en zorg die hij krijgt van zijn ouders. Hun eerste kindje, maar ze verzorgen hem alsof ze al járen lang een baby verzorgen. Ze geven hem liefde alsof ze al járen lang liefde hadden opgestapeld om te kunnen geven. En ze knuffelen met hem alsof hij al járen lang bij hun is. En Abel, die vertrouwt volledig op hun. Zo ontspannen als hij is wanneer papa en mama in zijn buurt zijn, hij hun warmte voelt, hun stemmen hoort of hun zachte handen op zijn kleine lijfje voelt. Alsof ook hij al járen op hun durft te leunen. Omdat hij weet, dat dit de beste papa en mama zijn bij wie hij geboren had kunnen worden…

Lieve Joost en Anne. Lieve Abel. Bedankt dat jullie voor de Stichting hebben gekozen en ik daardoor dit voor jullie heb mogen doen!

——————

Van de ouders:

Toen wij na een zwangerschap van 25 weken en 6 dagen spontaan ouders werden van de kleine Abel stond ons leven wel op zijn kop. Abel is een sterk mannetje en hij doet het heel erg goed. Gelukkig krijgen wij veel liefde en steun van familie en vrienden.

Zo werden wij door een vriendin gewezen op Stichting Earlybirds. Wat een prachtige stichting en wat een waardevolle herinnering. Wij hadden het geluk dat Talitha bij ons foto’s kwam maken. Ze is heel professioneel, maar ook echt met liefde voor de stichting. Wij zijn heel blij met het resultaat! Heel erg bedankt!

1 antwoord
  1. Peter Besuijen
    Peter Besuijen zegt:

Abel is mijn kleine kleinzoon en ik ben er trots op om te zien hoe hij de strijd aangaat. Ook ben ik trots op Anne en Joost, die als lieve kersverse ouders aan de slag zijn gegaan. Ondanks alles geweldig om mee te maken!
    Early Birds: prachtige foto’s!