Yves prematuur geboren met 31 weken en 6 dagen. Elkerliek ziekenhuis, Radboud, bedrust, couveuse, sondevoeding

Yves

Na 2 jaar werden we dan eindelijk zwanger! Wat een geluk was dat om die 2 roze streepjes te mogen zien. Na 11 weken kwamen we een in emotieachtbaan, omdat de echo liet zien dat ons baby’tje een verdikte nekplooi had. Na maanden van onderzoeken bij het Radboud en niet echt iets gevonden te hebben, besloten we samen bewust om die roze wolk weer op te kruipen. Samen hebben we hard gewerkt om zijn kamertje mooi te maken en deze was nog maar net klaar toen ons mannetje niet meer kon wachten.

Met 31 weken en 6 dagen kreeg ik last van harde buiken. Na verschillende onderzoeken, mocht ik naar huis met bedrust want er was toch wel iets gaande. Het was net alsof we weer die achtbaan in geduwd werden. 5 dagen later werd ons kleine heldje geboren. Ik mocht hem zelf aanpakken, Yves huilde meteen een paar seconden en hij mocht bij mij op de buik blijven liggen. Daarna kwam hij in couveuse terecht met een infuus, maagsonde en hart/saturatie bewaking. Gelukkig dat we in het Elkerliek ziekenhuis een gezinssuite kregen en daar met zijn 3tjes bij elkaar konden zijn.

Yves doet het harstikke goed en had een gunstig geboortegewicht. Toch blijft het ontzettend veel pijn doen dat je baby in een couveuse ligt en gevoed wordt via een sonde. Ook het huilen vanwege de prikjes en infuusjes zijn hartverscheurend. Daarom was het moment dat Mieke via de stichting Earlybirds bij ons kwam, ook geweldig voor ons. Wij zijn samen zo verliefd op dit mannetje en vinden het prachtig dat deze stichting dit kwam doen. We hadden zelf al honderden foto’s gemaakt, maar nu zien we ons 3en op een foto als compleet gezinnetje. Een mooie herinnering aan dat we samen zo sterk zijn en ondanks alle tranen ook heel veel geluk delen op de suite van het Elkerliek ziekenhuis.

———————-

Van de fotografe:

Wat mooi om te zien hoe goed kleine, dappere Yves het doet. 32 weken zwangerschap, dat blijft spannend. Nu na 3 weken al in een bed en van de monitor af. Het drinken nog en hij is klaar voor de grote stap naar huis!

Yves, Serena en Kim, het was een genot om jullie gezin te fotograferen! Ik wens jullie alle geluk en gezondheid van de wereld!
Liefs, Mieke.