Yolene prematuur geboren met 28 weken en 6 dagen, gebroken vliezen, Rinier de Graaf, LUMC, spoedkeizersnede

Yolene

Yolene wil het graag allemaal zelf bepalen; haar twee zusje zijn na twee IVF behandelingen ter wereld gekomen maar dat had zij niet nodig. Ook vond ze 40 weken wat te veel en liet ze al na ruim 28 weken haar gezicht zien.

————–

Van de mama:

Het was een heerlijke woensdagmorgen… en zat met mijn jongste dochter op de fiets… Onverwachts braken mijn vliezen en verloor ik veel vruchtwater, we waren toen 28 weken en 6 dagen zwanger. Aangekomen in het Reinier de Graaf in Delft, kwamen ook de weeën op gang en bleek ons meisje het ook niet zo fijn te hebben. Met spoed zijn we naar het LUMC gebracht en werd besloten je met een spoedkeizersnede te gaan halen, voor longrijpers was geen tijd meer en al heel snel was ons mooie kleine meisje daar. Wat was je enorm klein en wat zijn we best even heel bang geweest. Maar al heel snel gaf jij ons vertrouwen en liet jij zien hoe sterk je bent. Een wondermeisje dat ben je voor ons.

Wat was het een enorm kado dat Ivar van Earlybirds deze heftige tijd zo mooi heeft vastgelegd.