Xavi

Xavi collage

Woensdag 19-02 ging ik voor mijn eerste Earlybirds shoot naar Xavi. Ik werd hartelijk ontvangen door de mama en oma van Xavi. En de verpleging was ook erg enthousiast. Xavi is geboren met 29 weken en woog toen 1260 gram. Inmiddels is hij 31 weken en weegt al 1500 gram. Xavi is een prachtig mannetje met mooie donkere ogen en haartjes. Hij heeft ook al duidelijk een eigen willetje en sterke armpjes en beentjes. Zijn longetjes moeten nog rijpen maar verder is hij helemaal in orde. Helaas was hij nog wel een beetje gestresst van zijn overplaatsing uit een ander ziekenhuis. Voordat Xavi bij mama mocht gaan buidelen moest zijn neusje worden schoongemaakt. Dat kostte hem heel veel energie en hij werd er onrustig van. Maar eenmaal bij mama ging alles weer goed en keek hij haar met zijn heldere oogjes aan.

Xavi, je bent een mooi en sterk mannetje. Jij komt er wel! Zeker met zo’n lieve mama en geweldige oma.
De ouders van Xavi:
Op woensdag 19 februari 2014 had ik een afspraak met Evelyne van de stichting Early Birds.
Ik had al wat contact met haar gehad via de mail en telefonisch en vond haar meteen erg open, begripvol en enthousiast.
Niets was minder waar toen ik haar ontmoette in het ziekenhuis.
Ze kwam naar het ziekenhuis om mijn zoontje te fotograferen namens de stichting Early Birds.
Mijn zoontje is op 2 februari 2014 geboren met 29 weken en woog bij zijn geboorte 1260 gram.
Evelyne had een vrolijk gehaakt vogeltje bij zich wat mijn zoontje cadeau kreeg namens de stichting.
De fotoshoot was erg leuk en het was een hele bijzondere ervaring om mee te maken.
Voor mij en mijn zoontje zal deze periode altijd heel speciaal blijven, het is geen gemakkelijke tijd en zeer emotioneel en ik had zelf eerlijk gezegd dit moment nooit zo kunnen vastleggen als dat Evelyne dat voor ons heeft gedaan.
Ik ben de stichting Early Birds en Evelyne zeer dankbaar voor deze mooie herrinering, het zijn voor vele mensen maar “wat foto’s” maar voor mij en mijn zoontje zijn dit foto’s die altijd waardevol zullen blijven.
Ik hoop dat jullie stichting nog vele ouders blij kan maken in de toekomst en ik ben heb veel respect voor alle mensen die hieraan mee werken !!

Nogmaals hartelijk bedankt voor alles !!

Veel liefs Fiona