Wende, Thijmen en Marin prematuur geboren met 26 weken en 1 dag, WPD, UMCG, drieling, buidelen, Ronald McDonaldhuis, couveuse, MCL

Wende, Thijmen en Marin

Totaal onverwachts kwam deze drieling op 28 Oktober 2018 ter wereld. Met nog maar 26 weken en 1 dag op de teller waren jullie nog volledig in ontwikkeling in de buik van mama. Ruim 2 weken later mocht ik als fotograaf voor Stichting Earlybirds op pad voor Wereld Prematuren Dag en ging foto’s maken in het Universitair medisch centrum te Groningen. Hier ontmoette ik ontzettend vriendelijke moeder die vol trots over haar drieling aan het vertellen was terwijl ze op dat moment met de kleine Thijmen aan het buidelen was. Papa was op dat moment thuis met grote zus Roselynn en haar zus zou die avond weer in het Ronald Mcdonaldhuis komen. Marin had een zware nacht gehad en buidelen was op dat moment geen optie. Wende lag daarnaast heerlijk in de couveuse. Tijdens het foto’s maken van Thijmen kwamen moeder en ik in gesprek over het onderwerp wanneer het beste moment is om een volledige fotoshoot van Stichting Earlybirds aan te vragen. We besloten dat op dit moment het beste moment zou zijn als de drieling in het andere ziekenhuis dichter bij huis zou liggen.

Op Donderdag 27 December had ik de eer om terug te keren naar deze knappe drieling die inmiddels alle 3 overgeplaatst waren naar het MCL te Leeuwarden. Het was nog een beetje spannend of de shoot wel door zou gaan want papa was die nacht ziek geworden. Maar een bijzondere dag zou het worden want de drieling mocht voor het eerst in bad. Uiteindelijk besloten de shoot toch door te laten gaan. Wat waren ze al ontzettend groot geworden. Alle 3 inmiddels van de ademondersteuning en in een wiegje. Doordat er misschien net iets teveel nieuwe dingen op het pad kwamen voor Marin, besloot mama met de verpleging haar even lekker op te frissen in bedje. Daarna de andere 2 in het badje. Ik kon zien dat je aan het genieten was Marije. Ze werden zo rustig van dichtbij elkaar in het badje. Daarna met je drie kinderen op schoot. Een super speciaal moment was dat. Voor het eerst kon mama alle drie de kinderen met elkaar vergelijken en bekijken welk neusje of wie leek. Bedankt dat ik bij dit bijzondere moment aanwezig mocht zijn.

Jullie zijn een pracht gezin.

Wende, Thijmen en Marin wordt maar snel groot genoeg om bij je papa, mama en grote zus thuis te komen.
Liefs Marieke

1 antwoord
  1. Coos Beukman
    Coos Beukman zegt:

Wat een prachtige organisatie zijn jullie!!
    Ik heb voor het eerst van jullie bestaan gehoord na een vroeggeboorte van een zoontje van een collega. Prachtig!! Dit is nu al een jaar of 5 à 6 terug.
    Nu in het afgelopen jaar ben ik geconfronteerd geworden met de vroeggeboorte van de drielingTijmen, Marin en Wende. Kleinkinderen van heel goede vrienden. Alle berichtgevingen volgen wij als gezin op de voet.
    Afgelopen woensdag 23-01-2019 Is mijn nichtje Mischa, dochter van mijn zus, na ruim 29 weken zwangerschap in het AMC bevallen van haar zoon Vince. Uiteraard zijn Mischa en vader Marco uiterst trotse ouders geworden. Ik hoop dat jullie ook een fotobijdrage kunnen maken. Dit is zo waardevol voor vooral de ouders en familie, maar ook voor verdere naasten en vrienden.