Vince prematuur geboren met 31 weken en 5 dagen, Bernhoven, logrijping, keizersnede, sonde

Vince

Meestal laat ik het schrijven van een blogje over aan de ouders van de kindjes die ik fotografeer, maar Brigitte, de moeder van Vince gaf aan wel een blog te willen, maar er echt de tijd niet voor te hebben. Als je hun verhaal leest, snap je waarom ik met heel veel liefde een uitzondering maak.

Dit is het verhaal van Vince, zijn ouders, broers en zusje.

9 jaar geleden werd er een tweeling geboren. Twee jongens, die met 29 weken en 5 dagen geboren werden. Helaas heeft een van de jongens, Danilio, het niet gehaald, 7 weken oud, nadat hij voor de tweede keer aan zijn darmpjes moest worden geopereerd. NEC is een verschrikking voor kleintjes. Reano haalde het wel, na twee darmoperaties, ook NEC, maar hij heeft flinke problemen overgehouden aan de moeizame start van hem en zijn broer. Grote hersenschade waardoor hij een ontwikkelingsachterstand heeft en rolstoelafhankelijk is. Een prachtig knulletje.

Er volgde nog een miskraam, 7 tot 8 weken zwangerschap, maar pas bij 11 weken bleek dat het mis gegaan was. Met behulp van medicatie kwam het embryo er uit. Weer zo´n verdrietige tijd voor Brigitte en Lino. 2 Jaar geleden kwam daar een gezonde, voldragen dochter bij, Noëlle heet ze en is ook een prachtig kindje.

Het was voor Brigitte en Lino dan ook ongelooflijk heftig toen na 31 weken en 5 dagen zwangerschap Vince werd geboren. Dit is wat er aan vooraf ging:

In eerste instantie ging de zwangerschap goed, maar na 31 weken en 2 dagen ontstond er een scheurtje in de vliezen. Hij is nog 3 dagen bij zijn mama in de buik kunnen blijven, lang genoeg voor longrijping, gelukkig maar. Hij is geen zuurstof tekort gekomen. De hartslag van Vince gaf aan dat het tijd was voor een keizersnede en daar was Vince! Een puntgaaf, klein mannetje! 2 Dagen IC, 5 dagen post-IC en toen naar het ziekenhuis in de buurt. Hij doet het heel knap. Hij heeft het drinken van zijn flessen inmiddels onder de knie. Het enige, en best heftige, opstakel is nu nog de monitor. 48 Uur zonder dips lukt nog niet, toch door de onrijpheid.

Ik hoop voor jullie zo dat het snel gaat lukken, dan kan hij naar huis, waar hem een grote broer en grote zus wachten. Het zal een drukte van belang zijn bij jullie, Brigitte en Lino, maar hoe fijn om alle kinderen thuis te hebben.

Groot nieuws! Vanmiddag kreeg ik het bericht dat Vince thuis is! Een super kanjer ben je lief ventje, het is je gelukt. Wat een mooi en positief eind aan dit blog!

Toen ik bij jullie foto’s mocht komen maken waren, vanwege heftige verkoudheden, Reano en Noëlle er niet bij helaas. Ook Lino moest een mondkap dragen om alle risico voor Vince uit te sluiten. Ik vond het zo gezellig om van kleine ventje mee te mogen genieten. Een heus fotomodel.

Lieve Brigitte en Lino, ik ben heel dankbaar dat ik deze reportage voor jullie heb mogen maken. Ik wens jullie alle geluk, gezondheid en heel veel energie met het grootbrengen van jullie kinderen.
Lieve groet, Mieke.

1 antwoord
  1. Daphne
    Daphne zegt:

Lieve Vince,
    Ten eerste wat super fijn om te lezen dat je eindelijk thuis bent bij je broer en zus en ook fijn voor je lieve papa en mama dat jullie nu allemaal samen zijn.
    Hier hadden we al op gehoopt toen wij onze kleine mee naar huis mochten nemen.
    En wat een prachtige foto’s van jullie allemaal, ook die heeft Mieke erg mooi gemaakt.

Wat ben jij een dapper mannetje, maar dit heb je duidelijk van je papa en mama meegekregen, die hebben we ook leren kennen als een erg sterk stel.
    Ga ontzettend genieten van je eigen bedje, het thuis zijn en het groot groeien. Want dat kun je.
    Ties heeft het erg gezellig met jou als buurman gehad op kamer 17, hij kon zich geen betere wensen.
    Hopelijk drinken jullie later nog een keer ergens een biertje samen in de kroeg.

Wij wensen je alleen maar heel veel moois, een goede gezondheid, veel geluksmomenten en fijne avonturen tegemoet.
    Samen met je papa, mama, broer en zus.
    Volg je hart, want dat klopt altijd.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs,
    Ties, Luuk & Daphne