Vic

Collage

Fotograaf:

Op 24 januari was ik in het Elkerliek ziekenhuis te Helmond voor een reportage van Vic en zijn ouders. Vic is geboren met 32 weken en was 18 dagen oud toen ik hem mocht fotograferen.

Voordat we zijn begonnen heb ik even kort kennisgemaakt met de ouders. Het zijn twee lieve, spontane mensen die vol trots over hun mooie mannetje vertelden.

Vic mocht tijdens de reportage eerst heerlijk in badje en daarna heeft hij al een beetje uit de borst gedronken. Dat is nog erg hard werken voor hem, maar hij deed het al super! Daarna heeft hij de rest van zijn voeding van papa gekregen via de sonde.

Vic doet het gelukkig goed. Nog een paar weekjes goed groeien en dan mag hij met papa en mama mee naar huis.

Lieve Inge & Danihel, ik wil jullie bedanken voor de fijne reportage. Jullie hebben een prachtig mannetje en ik hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag. Ik wens jullie veel geluk samen.

Liefs Melanie

Ouders:

Vorig jaar hadden we het gevoel klaar te zijn voor ons eerste kindje. Ons geluk kon dan ook niet op toen we ontzettend snel zwanger raakten. Daarbij verliep ook de zwangerschap zelf zonder problemen. Echo’s waren allemaal goed en met 20 weken kwamen we erachter dat het een jongetje zou worden. Er was wat onenigheid over de naam, maar op tweede Kerstdag waren we het uiteindelijk eens. Vic moest het worden! Achteraf gezien bleek dat net op tijd want op 6 januari 2016 wachtte ons een grote verrassing. Een dag die begon met gymles, boodschappen en nog een echo werd ineens ontzettend spannend toen bij thuiskomst Inge’s vliezen braken. Eerst de verloskundige gebeld en daarna snel naar het ziekenhuis. Alle weeënremming mocht echter niet baten want 4 uur later werd Vic geboren. Gelukkig liet hij meteen goed van zich horen! Het besef van wat er zich in slechts een paar uur tijd had afgespeeld kwam in de dagen daarna pas. De periode na de bevalling kenmerkt zich door spanning, onzekerheden en een kleine zoon die zich goed ontwikkelt, maar nog wel wat last heeft van prematurenkwaaltjes. Het heeft tijd nodig en die gunnen wij hem. Vic is een tevreden mannetje en hij doet het goed!

Lieve Melanie, bedankt dat je tijd voor ons hebt vrijgemaakt en bedankt voor de super mooie foto’s die je namens Stichting Earlybirds hebt kunnen maken van onze Vic!

Groetjes,

Danihel, Inge en Vic