Morris prematuur 29 weken HELLP syndroom WKZ trilbeademing high care

Morris

Morris prematuur 29 weken HELLP syndroom WKZ trilbeademing high care

23 januari kwam Tineke bij ons langs op de High Care afdeling in het WKZ. Ze heeft mooie foto’s gemaakt van ons stoere ventje Morris.

Morris is op 16 december vrij onverwacht geboren met 29 weken en 3 dagen, met een gewicht van 1200 gram. Van de één op de andere dag werd het HELLP syndroom bij mij vastgesteld in het ziekenhuis te Tiel. Een variant waarbij ik geen hoge bloeddruk had, maar mijn bloedwaardes waren niet in orde. Op de vierde dag zijn we ’s avonds met de ambulance naar het WKZ gebracht. Die avond is er direct besloten dat het beter zou zijn, voor mijn gezondheid, om Morris te halen met een keizersnede. Rond 22.00 uur waren we in het WKZ en om 00.15 uur is Morris geboren.

Na een redelijke start is er over gegaan op beademing. In totaal heeft Morris zes dagen aan de beademing gelegen, waarvan één dag aan de trilbeademing. Daarna heeft hij de overstap kunnen maken naar de CPAP. Na tien dagen Intensive Care, met onder andere een infectie, fototherapie en een bloedtransfusie, heeft Morris de stap kunnen maken naar High Care. Op dit moment is Morris bezig om zijn optiflow af te bouwen, zodat hij met de flowsnor naar het ziekenhuis in Tiel kan gaan. Inmiddels weegt hij 2180 gram en ligt hij in een wiegje. Wat maakt Morris ons toch trots!

We hebben nog een lange weg te gaan, maar houden altijd het vertrouwen in Morris en de goede zorg van de verpleegkundigen en artsen in het WKZ. Uiteindelijk komen, ook wij, met een gezonde Morris thuis.

We willen Tineke en Earlybirds bedanken voor de mooie foto’s. Mooi dat er zulke vrijwilligers en stichtingen bestaan. Hopelijk maken jullie nog veel meer trotse ouders blij met deze mooie foto’s.