Vajén

Van de fotograaf:

Op donderdag 18 maart mocht ik bij kleine Vajén en haar ouders in het St Franciscus Gasthuis, Rotterdam op bezoek voor een Earlybirds reportage. Bij de receptie ontmoette ik de trotse mama en papa en samen gingen we naar de afdeling. Nog voordat we bij kleine Vajén waren, hadden Vajén’s ouders me verteld wat er allemaal gebeurd was de afgelopen weken, en dat was niet niks.

Heel openhartig vertelden ze dat mama initieel met corona opgenomen was in het ziekenhuis. Daar verslechterde haar situatie erg snel en bleek mama een hartafwijking te hebben. Haar situatie was zo zorgelijk dat de artsen besloten haar in slaap te brengen. Het jonge gezin met nog twee kleine meisjes kwam vervolgens in een ongelooflijke rollercoaster terecht.

Tijdens de kunstmatige coma werd de kleine Vajén met 27 weken geboren, mama kreeg tal van complicaties, ze moest meerdere keren geopereerd worden en haar situatie werd zó kritiek dat de artsen soms niet zeker wisten of ze het zou redden.

En nu zat ze hier tegenover me, trots, samen met haar prachtige dochter Vajén te buidelen, met haar mega sterke partner naast haar, vertellend over wat ze allemaal meegemaakt hadden. Ze was nog maar 3 weken geleden ontwaakt. Ik werd er stil van… en tegelijkertijd voelde ik een diep respect en bewondering voor dit prachtige gezin. Hoe fijn was het om nu te zien dat die kleine Vajén zo ontzettend goed haar best deed en dat het met mama ook steeds beter gaat.

Lieve Vajén, zet hem op lief klein meisje! Je bent net zo sterk als die knappe mama van je en met alle kleine stapjes voorwaarts komen jullie er samen wel. Ik wens jullie heel veel geluk en liefde, en hoop dat je snel met mama en papa mee naar huis mag.

1. Betsy Mulder
    Betsy Mulder zegt:

Wat een mooi en sterk meisje en papa en mama en zussen en vooral de oude oma die ook heel veel aan alles heeft meegeholpen . Erg dapper en heel veel geluk allemaal samen . Dikke knuffels voor jullie allemaal ???