Vajèn prematuur geboren met 26 weken, LUMC, NICU, sonde

Vajèn

Vajèn prematuur geboren met 26 weken, LUMC, NICU, sonde

Van de fotograaf:

Op vrijdag 6 december mocht ik Vajèn vastleggen in het LUMC. Vajèn is geboren met 26 weken, totaal onverwachts toen mama en papa in Turkije waren. Gelukkig werd er in Turkije goed voor hen gezorgd op de NICU, want ze zijn er wel 12 weken verbleven.

Toen ik aankwam op de NICU werd mij verteld dat het kindje zou komen te overlijden. Even slikken, maar wat voelde ik me vereerd dat ik zo een dierbare herinnering mocht vastleggen voor de ouders. Even later ontmoette ik Vajèn, die lekker aan het slapen was. Tijdens de reportage mocht ze lekker in badje en tijdens het uitkleden werd ze al snel wakker en was ze zich druk aan het uitrekken. Voor de foto’s mocht haar zuurstofbrilletje even af: Wat bijzonder om te zien hoe een kindje dan verandert qua uiterlijk! Heel Vajèns gezichtje kwam tevoorschijn: wat een mooi meisje ben jij! In badje was ze zichtbaar aan het genieten, maar voor de zekerheid hield ze zich goed vast aan papa en mama. Wakker keek ze om zich heen met grote ogen. Na het badje nog even lekker ingesmeerd en schone kleertjes aan. Ook mocht ze nog even bij papa liggen, lekker met 2 dekentjes om zich heen. Zelfs na het verschonen en het badje was ze nog wakker, maar langzaam vielen haar oogjes soms dicht.

Lieve papa en mama: wat zijn jullie ontzettend lieve ouders en wat zijn jullie sterk! Het was duidelijk zichtbaar hoe jullie iedere seconde van jullie meisje genieten. Zoveel kusjes en knuffels voor jullie vechtertje. Want Vajèn: wat ben jij een dapper vechtertje zeg. Met 26 weken geboren en dan verre reizen, operaties en nog veel meer complicaties overleven. Het is bijna niet voor te stellen dat het eigenlijk helemaal niet goed met jou gaat, als je jou zo ziet. Heel veel sterkte en kracht voor jullie allemaal gewenst in de komende, heftige tijd. Hopelijk vormen de foto’s van Earlybirds een fijne herinnering aan jullie lieve Vajèn!

Liefs Samantha

————————

Van de ouders:

Stichting Earlybirds werd al snel genoemd toen wij met 26 weken papa en mama werden van Vajèn. Na 12 weken in Turkije konden we dan eindelijk het aanmeldformulier invullen en we konden niet wachten tot er contact met ons opgenomen zou worden om deze dierbare fotoreportage in te plannen. Al heel snel kregen we een mailtje van Samantha met data waarop het zou kunnen. In de tussentijd is het in Nederland duidelijk geworden dat Vajèn helaas te ziek is en niet meer beter zal worden. Hierdoor was het extra bijzonder om Samantha op vrijdag 6 december te ontvangen. Ze was onopvallend aanwezig in de kamer en heeft ontzettend mooie foto’s gemaakt van alle momenten die ze heeft gezien. We hebben nog maar een selectie ontvangen van de gemaakte foto’s maar daar zijn we al zo ontzettend blij mee, Samantha heeft ons een prachtige blijvende herinnering gegeven aan ons dappere kleine meisje.

Nogmaals heel erg bedankt Samantha!

1. Danielle
    Danielle zegt:

Super dat deze stichting bestaat en Samantha je hebt enorm je best gedaan wat een prachtige plaatjes ………zo hebben Kelly en Edwin alvast een mooie blijvende herinnering aan hun mooie meid ??