Tuur en Faas

TuurenFaas prematuur geboren 34 weken

Tijdens mijn vakantie kreeg ik de aanmelding van Barry & Linda binnen voor een reportage van hun eeneiige tweeling Tuur & Faas! Vanuit mijn hotel in Frankrijk regelde we de reportage, welke een dag na mijn terugkomst gelijk zou plaatsvinden.
Bij aankomst in het Amphia ziekenhuis Langendijk ging ik samen met Barry & Linda naar de kamer waar Tuur & Faas samen liggen. De tweeling is geboren met 34 weken en 1 dag.
Faas is duidelijk kleiner dan Tuur maar ze maken het alletwee erg goed. Ze liggen beiden nog aan de monitor tot minimaal week 35 en voorlopig ook nog even aan de sonde om bij te voeden.
Tijdens de reportage kreeg Tuur zijn eerste badje, en daar genoot hij duidelijk van! Faas mocht lekker buidelen bij mama. Daarna kregen de jongens sondevoeding, terwijl papa en mama hen in hun armen hielden.
Gelukkig mochten ze tijdens de reportage ook nog even samen liggen, wat toch altijd bijzondere foto’s oplevert! Tuur & Faas moeten nog eventjes aansterken, maar daarna kunnen ze thuis lekker samen de boel op stelten gaan zetten! Veel geluk met zijn viertjes!

Met vriendelijke groetjes,

Malou Evers

1. Linda Timmermans
    Linda Timmermans zegt:

Bedankt Earlybirds en Malou Evers voor het maken van deze prachtige foto’s! Een kostbare herinnering aan één van de bijzonderste periodes uit ons leven! Op 3 januari (een dag voor mijn dertigste verjaardag) kwamen we erachter dat we zwanger waren. Wat waren we ontzettend blij en opgelucht. In April 2014 hadden we een miskraam gehad dus een spannende tijd volgde. Toen we met acht weken zwangerschap een kloppend hartje zagen was de opluchting groot. Barry zei nadien ‘wel jammer dat het er maar eentje is’. Hij zou een tweeling heel leuk vinden. Op carnavalsdinsdag hadden we de termijnecho, tijdens de controle zei de echoscopiste uit het niet: ‘jullie weten toch wel dat het er twee zijn hé?’. Mijn mond viel open en Barry zei met tranen in zijn ogen dat dit zijn grootste wens was. Het bleek een één-eiige tweeling en meteen werden we op de hoogte gebracht van alle risico’s. Gelukkig kregen we iedere twee weken een groeiecho en bleek gaande weg dag onze kindjes het goed deden. Met de dertig weken bleek bij een controle mijn baarmoedermond verkort, ivm een dreigende vroeggeboorte werd ik opgenomen. Ik kreeg longrijpingsspuiten en Gelukkig bleef het met bedrust stabiel en mocht ik na een paar dagen naar huis. Tijdens de groeiecho in week 32 bleek dat het 2e kindje (Faas) een groeiachterstand ontwikkelde en de bloedtoevoer in de navelstreng niet optimaal meer was. Ik moest iedere dag aan de ctg en zodra ze zagen dat Faas het niet meer naar z’n zin had in mama’s buik zouden ze gehaald worden. Wat waren we opgelucht toen we 34 weken zwanger waren! Die avond heb ik nog foto’s gemaakt van m’n buik omdat die zo enorm vol zat. Om half drie snachts werd ik wakker met gebroken vliezen wat resulteerde in een ziekenhuisopname. Om half zeven zette de weeën door en om half negen lagen we op de ok voor een keizersnede. Dit omdat beide heren in een stuitligging lagen en vanwege de groeiachterstand en alle risico’s die dit met zich mee bracht. Om half tien zijn onze wonders geboren! Wat zijn we trots! Tuur & Faas doen het erg goed, ze zijn van de monitor af en liggen al in gewone wiegjes. Sinds twee dagen drinken ze soms al flesjes leeg. Nu nog even goed groeien en alle flesjes drinken, dan mogen ze met deze trotse papa en mama mee naar huis!!

2. maria
    maria zegt:

Gefeliciteerd met de Tweeling Tuur en Faas
    Een eeneiige tweeling wel leuk!Straks heb je wel je handjes vol. gezellig straks zo met z,n viertjes.
    En de oma,s en Opa,s vinden het ook wel leuk.
    En geniet van jullie Twee zoontjes
    En ken je ze altijd nog uit elkaar.
    Groetjes rien maria

3. Paul van Noort
    Paul van Noort zegt:

Googlend op de namen Faas & Tuur ben ik hier uitgekomen. Wij dachten origineel te zijn, maar niets is minder waar 😉 Vorig jaar is onze zoon Faas geboren, en vorige week heeft hij zijn broertje Tuur verwelkomd 🙂