Tobias & Siem prematuur geboren met 35 weken, tweeling, gebroken vliezen, couveuse, sonde

Tobias & Siem

Daar we zaten we dan bij de verloskundige, samen met ons zoontje van 1.5 jaar. We vonden het wel spannend! Al snel zagen we 1 kindje op de echo, maar de verloskundige was een tijdje stil…… We dachten “is alles wel goed?” Toen zei ze ineens, jongens… Het zijn er 2!! We keken elkaar aan… eueuue ok? Onze eerste vraag was al gauw, “mogen we dan niet thuis bevallen?” Pas in de auto kwam het besef pas echt en hadden we ineens heel veel zin om onze ouders te bellen! “Als alles goed mag gaan krijgen we een tweeling!!!” De reacties waren verrast en blij!

Papa en mama konden zich goed voorbereiden op jullie komst en jullie waren niet meer uit onze gedachten te wissen! Met 31 weken werd mama opgenomen in het ziekenhuis omdat baby 1 niet goed groeide en de flowmeting zorgwekkend was. Maar de CTG’s bleven goed dus mocht mama na een week weer naar huis!

Met 35 weken braken de vliezen en gingen we direct naar het ziekenhuis! Een hele snelle bevalling en onze mooi lieve Tobias kwam als eerste ter wereld, Siem is 12 minuten daarna geboren! Jullie deden het zo goed en daarom mochten jullie allebei even bij mama zijn! Tobias woog 1800 gram en Siem 2250 gram! Daarna moesten jullie dan toch echt naar de kinderafdeling en papa liep mee! Jullie werden heel lief ontvangen en gingen de couveuse in! Al na 2 dagen mocht de monitor er af, en na 3 dagen mochten jullie uit de couveuse!! De sonde moest nog wel blijven. Jullie moesten nu nog goed groeien en sterker worden! We maakten elke dag foto’s en keken uren naar jullie!!

We kregen zelf maar geen mooie foto’s samen met jullie grote broer Aron! Gelukkig was Mariska daar namens Stichting Earlybirds en zij maakte prachtige plaatjes! Zo hebben we prachtige foto’s van het ziekenhuis samen met Aron! Na 2 weken mochten jullie al naar huis! En wat zijn we dankbaar met 3 geweldige zonen!!! De foto’s van Earlybirds krijgen een speciaal plekje in ons huis !

Lieve Mariska bedankt voor je geduld en de prachtige foto’s!
Met vriendelijke groet,

Karlien Lankman-Visch en Stefan Lankman