Timothy prematuur geboren met 30 weken en 6 dagen, Reinier de Graaf, sondevoeding, IVF-ICSI, NICU

Timothy

Van de fotograaf:

“In het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft ontmoet ik Timothy, geboren met 30+6 weken en vandaag al 6 weekjes oud.

Als ik toekom ligt hij nog lekker in zijn bedje, maar al gauw is het tijd om hem te wegen, meten en daarna badderen. Hij is helemaal klaar wakker wanneer hij het water hoort stromen. Zijn oogjes blinken zelf! En zodra hij in het water glijdt, zie ik hem helemaal genieten… Heerlijk om te zien! Na het badje is het tijd voor zijn voeding, maar met zijn sterke handjes rukt hij, tot tweemaal toe, zomaar zijn sonde uit! Wat een boefje. Wanneer de sonde na twee pogingen weer op zijn plaats zit, is het eindelijk tijd voor zijn voeding. Mama en papa leggen hem met veel zorg weer in zijn bedje en nog voor ik vertrek, ligt hij al lekker te slapen.

Lieve Timothy, je ben ontzettend geliefd. Ik hoop dat je snel met je mama en papa mee naar huis mag. Ik wens jou en je ouders een mooie toekomst toe!”

———————

Van de ouders:

Zeer trots zijn wij op onze zoon Timothy. Een hele sterke jongen, die zijn weg naar dit leven heeft geknokt.

Na een IVF-ICSI traject van vele jaren, waren wij zwanger. Gepland van a-z, maar toch onverwachts. De zwangerschap ging niet zonder slag of stoot. Veel rust was de beste remedie. Met 28 weken en 6 dagen verloor ik bloed en 2 dagen later braken mijn vliezen. 2 weken heb ik het kunnen rekken. Met 30 weken en 6 dagen ben je geboren en in mijn ogen al een grote sterke vent. Je woog 1670 gr. Huilen deed je direct en een plas ook. Je was gearriveerd.

Vanaf dat moment was ik moeder en mijn man nu ook vader. Het voelde dan ook gelijk alsof dat altijd zo had moeten zijn. We waren onvoorwaardelijk verliefd op onze zoon. Ons geschenk. Je was bij je geboorte al een pittig kereltje, wat de kinderarts direct ondervond. Ben je het er niet mee eens, dan bal je jouw kleine vuistjes en bries je. Na een aantal dagen op de NICU van het EMC zijn we verhuisd naar de neonatologie high care IC van het Reinier de Graaf. Hier kwam je met al je slangetjes aan. Nu zijn we een aantal weken verder en heb je behoorlijk wat mijlpalen bereikt. Er is nog 1 slang over en die is voor je sondevoeding. Met hulp van dat slangetje, ben je nu ruim 3200 gr en ben je aan het veranderen van een prematuur in een baby met dikke wangen.

Wij genieten elke dag van jou en al je ontwikkeling. Die is nu vastgelegd door de fotograaf van Earlybirds Fotografie. Op het verzorg moment waar je zo van kan genieten; “het in bad gaan”. Elke aanraking met het water vind je prachtig en fijn, dus daar genieten wij als ouders extra van. Ik hoop dan ook dat je altijd van het water blijft houden, zodat we samen kunnen blijven genieten van al het waterpret in zee, in het zwembad of het ligbad.

Stichting Earlybird bedankt voor het mogelijk maken van dit waardevolle fotomoment. We zijn heel erg blij dat we dit mochten doen.

Rina bedankt voor de mooie foto’s. Ze krijgen een mooi plaatsje in huis.