Ties prematuur geboren met 31 weken, Radboud ziekenhuis, spoedkeizersnede, CPAP

Ties

Ties prematuur geboren met 31 weken, Radboud ziekenhuis, spoedkeizersnede, CPAP

Van de fotograaf:

Deze mooie zonnige wintermorgen, midden in februari mocht ik op pad om knappe en sterke Ties te ontmoeten en te fotograferen.

Ties is net vijf dagen oud. Hij is met 31 weken plotseling geboren. Geheel onverwachts, mama was net terug van een reguliere controle toen ze ineens bloed verloor. Ze is snel teruggegaan en daar bleek dat de placenta aan het loslaten was. Met spoed moest Ties gehaald worden via een spoedkeizersnee. Omdat hij er niet uit wilde, is er hard aan hem getrokken waardoor hij een blauw handje heeft. Met de ambulance zijn Ties en mama overgebracht naar het Radboudziekenhuis. Ties heeft twee dagen aan de beademing gelegen toen hij al over mocht naar CPAP. Hier maakt hij nog steeds gebruik van.

Vandaag is hij bijna de hele reportage zonder CPAP geweest. Wat knap! En wat doet hij het goed! Hij mag over een paar dagen al naar een streekziekenhuis in de buurt van zijn woonplaats! Hiervoor moet hij eerst nog laten zien dat hij het 24 uur goed doet op de monitor. Papa en mama willen veel leren en kijken nieuwsgierig mee met de verpleegkundige en proberen het dan zelf. Ik heb gezien hoe verliefd papa en mama zijn op Ties! En Ties op hen want wat wordt hij rustig van hun nabijheid.

Ties, groei maar snel sterker zodat je gauw met papa en mama mee naar huis mag! Heel veel geluk jullie drietjes!

——————

Van de ouders:

Enigszins van de schrik bekomen was het tijd om een paar mooie foto’s te maken. Via vrienden hoorden we van Stichting Earlybirds en hebben we ons aangemeld. Al snel kregen we bericht van Merel en was de afspraak gemaakt. Nadat we kennis hadden gemaakt begon Merel met het schieten van de eerste foto’s. Alles ging zo rustig en natuurlijk, we hadden bijna niet door dat ze er was.

Merel kwam precies op de goede dag. De CPAP mocht eraf en deze is na de fotoshoot ook weggebleven. De volgende dag kregen we al te horen dat Ties een paar dagen later al naar het streekziekenhuis zou mogen. Inmiddels is Ties ook overgeplaatst en kan hij rustig verder groeien. Wij zijn ontzettend blij met de foto’s, wat zijn ze mooi worden. In deze hectische tijd toch een mooie herinnering. Bedankt!