Thirza & Noud

COLLAGE
Het verhaal van de trotse ouders van Thirza & Noud”Na amper 7 maanden zwangerschap die tot dan toe goed (en relatief makkelijk) verliep werden we op zaterdagavond 28 juni zeer plotseling verrast met gebroken vliezen.

In Enschede op het ziekenhuis aangekomen werd al vrij snel duidelijk dat Claudia (zo goed als zeker) tot haar bevalling in het ziekenhuis zou verblijven. Er wachtte ons echter nog een verrassing; gezien de zwangerschapsduur (28 wk en 3 dgn op dat moment) moest Claudia onmiddellijk met de ambulance naar Zwolle. Hierbij opgemerkt dat de handelswijze en snelheid van de artsen en verpleegkundigen als uiterst professioneel word ervaren door ons.
De eerste (2) dagen in Zwolle waren bijzonder spannend (m.n. vanwege de longrijpingsprikjes), maar al gauw zagen we de periode in het ziekenhuis (hoe lang die dan ook mocht duren) met vertrouwen tegemoet (eea tevens ingegeven door de bijzonder goede opvang aldaar).
Op woensdagochtend 2 juli was het al zover; om 08:12 werd zoon Noud (1200 gr) geboren en 56 minuten later zijn zus Thirza (1190 gr).
Vanaf dat moment werden alle donkere wolken van de laatste dagen verdreven door slechts 1 prachtige roze wolk, wat een geluk!
Mede door de zeer professionele omgang (met zowel de kinderen als de ouders!) van de NICU in Zwolle konden we snel wennen aan de situatie.
Na 2 weken Zwolle mochten Noud & Thirza naar Enschede, waar de opvang ook geweldig is en we ook daar zeer snel aan wenden.
Nu, bijna 8 weken later, verblijven Noud & Thirza nog steeds in Enschede. Alhoewel we nog niet thuis zijn maken we als gezin wel onze eerste “stapjes” – van de couveuse naar de wieg, het eerste flesje, badje, etc. Enkele weken geleden hebben we om een fotosessie gevraagd via earlybirds. Naast het feit dat we zeer snel door Lizet werden bezocht die prachtige foto’s maakte kwam zij tevens op het briljante idee Noud & Thirza even (voor het eerst in de buitenwereld!) bij elkaar in de wieg te leggen.
Een prachtig moment op een fantastische middag met een blijvende herinnering!”
vriendelijke groeten,
Claudia en Jurgen