Teun prematuur geboren met 34 weken en 5 dagen, Amphia Breda, vroeggeboorte, couveuse, sondevoeding

Teun

Met 31 weken zwangerschap werd het ons duidelijk dat wij naar alle waarschijnlijkheid met een vroeggeboorte te maken zouden krijgen. Een zware periode met verschillende ziekenhuisopnames volgde.

Na een zoektocht op internet naar informatie over vroeggeboorte, stuitte ik op de website van Stichting Earlybirds. Ik vond het direct een geweldig initiatief. Toen onze zoon uiteindelijk met 34 weken en 5 dagen gehaald werd, volgde een rollercoaster aan emoties. Het was een moeilijke tijd vol met ziekenhuistripjes en iedere keer dat we Teun moesten achterlaten werd het moeilijker. Samen bespraken we de mogelijkheid van een fotoshoot door Stichting Earlybirds. Een van de ouders van de andere kindjes op de couveuseafdeling had dit ook gedaan en was erg enthousiast. We gingen ervoor.

Het betekende voor ons een mooie herinnering aan een moeilijke tijd. De fotograaf stelde ons op ons gemak en maakte prachtige pure foto’s van de verzorging van onze zoon waar de liefde van af straalde. Ondanks dat onze zoon nog steeds een sonde had, was dit voor ons nog nauwelijks zichtbaar en zagen wij op de foto’s alleen nog maar een liefdevol gezin.

———————-

Van de fotograaf:

19 mei mocht ik naar de kleine Teun. De zwangerschap van mama was niet zo fijn verlopen en ze hebben al heel wat ziekenhuis bezoeken achter de rug als Teun met 34 weken en 5 dagen geboren wordt. Als ik er ben mag Teun voor de eerste keer in bad, hoe leuk is dat! Papa krijgt de eer en doet het zo goed, alsof hij nooit anders gedaan heeft. Teun mag daarna nog een flesje en als ik weg ga ligt er een heel tevreden mannetje bij zijn mama en staat er een hele trotse papa bij.

Lieve Teun, ik wens je heel veel geluk toe samen met je papa en mama,
Liefs Luzanne