Tessa

Van de ouders
Onze Tessa is door omstandigheden flink te vroeg geboren (31+2). Dit kwam voor ons als een totale verrassing gezien alle echo’s hiervoor nog geen problemen aangaven.
Sinds dat moment bevinden we ons in een storm van medische diagnoses, onzekerheid, spanning en vooral heel veel wachten hoe onze kleine meid zich zou ontwikkelen. Na de eerste hobbels rond de geboorte te hebben genomen en het succesvol verwijderen van het teratoom kregen we weken later ook nog te horen dat ze een aangeboren hartafwijking had en het syndroom van Noonan. Allemaal veel informatie die opeens op je af komt en waardoor het lastig blijft in die storm te blijven zitten en de kalmte te bewaren.
De fotoshoot, aangeboden vanuit Stichting Early Birds, en geschoten door Jolien bracht ons een prachtig anker om aan vast te houden in deze moeilijke tijd en te genieten van de kleine maar meest belangrijke dingen in het leven, onze kinderen.
Elke keer dat we weer naar de foto’s kijken zien we onze kinderen en niet de medische “randzaken”. Twee enorm sterke dochters waar wij de papa en mama van mogen zijn.
Of we de storm met zijn allen overleven is nog even de vraag maar we blijven hoopvol, optimistisch en in het moment, mede dankzij de fotoshoot.
Groeten,
Marianne

Van de fotograaf
Ik werd gelijk vriendelijk verwelkomd in het Radboud door Mama en Tessa. Tessa lag, met haar grote ogen wagenwijd open, in haar wiegje.
Papa en ‘grote’ zus Hanna waren in de speelkamer en mama gaf aan vooral lekker ongedwongen foto’s te willen maken, want de kans dat Hanna vrijwillig mee op de foto wou was klein. Maar gelukkig voelde Hanna zich helemaal op haar gemak en hebben wij waardevolle foto’s met haar kleine Tessa kunnen maken.
Mama vertelde mij over de heftige start van Tessa en de spannende periode die zij ingaan.
Hoe waardevol dat ik dit prachtige gezin op de foto heb mogen zetten.
Lieve Tessa, lief gezin, ik wens jullie alle geluk toe.