Stijn & Eline prematuur geboren met 35 weken en 2 dagen, couveause, borstvoeding, sondevoeding

Stijn & Eline

“Na een heftige half jaar achter de rug te hebben gehad wat voor mij Marian nog niet verwerkt was ( had in dec 2015 een voorstadium van borstkanker gehad met als gevolg borstamputatie) kwamen we 15 juni 2016 er achter dat we zwanger waren en met bijna 9 weken via de echo dat we niet van 1 maar van 2 wondertjes zwanger waren. Want zo zagen we t echt.

Met een zwangerschapsduur van 35,2 weken kwamen Stijn en Eline na een snelle en heftige bevalling te wereld. Eline kwam slap en blauwig te wereld en werd een kwartier beademd maar ze wilde het al snel zelf doen. Wat was het even spannend. Wat een doorzettertje was je. Na een paar dagen mochten jullie uit de couveuse in een bedjes. Jullie kregen allebei naast borstvoeding wat voor mij heel bijzonder was om te geven met 1 borst ook voeding via de sonde.

Na 2,5 week mochten jullie met ons mee naar huis na jullie trotse 2 broers en zus. Ons gezin was eindelijk bij elkaar. Genieten”