Stijn prematuur geboren met 32 weken en 1 dag, gebroken vliezen, weeenremmers, CWZ

Stijn

1 juli 2017, zwangerschapsmarkt bij het CWZ (30 weken): Papa en mama in spé hebben alle voorlichtingen gehad en ze hebben de afdeling verloskunde en het geboortehuis bekeken. Alleen de couveuseafdeling niet. “Ah joh, daar moeten we geen rekening mee houden. Mocht het zover komen, dan zien we het dan wel”.

13 juli 2017, 10:30, slaapkamer (32 weken, dag 1): Papa en mama lagen te chillen op bed, totdat mama onderweg naar de wc “Ieeehh!!” gilde. Vanaf die natte broek ging alles heel snel.

13 juli 2017, 18:45, couveuseafdeling CWZ: Aan weeremmers had je geen boodschap en binnen no-time was je er. Daar lag je dan, zo kwetsbaar en te knokken voor je eigen bestaan. Nog nooit waren papa en mama zo bang geweest. Na nog een flinke dip in de eerste 48 uur wist je de stijgende lijn te pakken en rijgde je de mijlpalen aaneen. Het vocht dat je vasthield door de ademondersteuning verdween en maakte plaatst voor echte babyvetjes.

26 juli 2017, je eerste fotoshoot (knapperd): Inmiddels adem je zelfstandig, heb je geen infuusje meer nodig en begin je al druk om je heen te kijken. Dat is wel vermoeiend en vlak voor de fotoshoot vond je het wel welletjes. Lekker slapen! Gelukkig trakteerde je tussendoor nog op een van je mooie lachjes. De foto’s zijn ontzettend mooi geworden en zijn zeker een donatie waard. Die houden papa en mama trouwens in op je zakgeld later (dan weet je dat alvast).

Liefs
Papa en mamma van Stijn

1 antwoord
  1. Charlotte
    Charlotte zegt:

Nog even geduld en dan begint ook voor jullie het ‘echte’ genieten thuis. Nogmaals heel veel geluk samen.
    Liefs van de buurvrouw op de couveuse afd.
    Charlotte Geurts