Sophie

Voor het eerst mocht ik naar het AMC in Amsterdam. Als je de kleinere ziekenhuizen gewend bent is dit toch wel heel groots. Maar dat was ook niet voor niets. Ik ging naar de hele kleine Sophie. Zij was namelijk geboren met 24 weken en 3 dagen. Bij haar geboorte woog ze slechts 690 gram. Nu 8 weken later weegt ze inmiddels 1315 gram en is er weer een mijlpaal bereikt.

Een hele spannende tijd voor haar papa en mama. Met 21 weken braken de vliezen al bij Els dus dat betekende bedrust en wachten tot de grens van 24 weken was bereikt. In de middag kwam er nog een TV ploeg van Nieuwsuur. Er ligt een voorstel om de grens van 24 naar 23 weken te trekken. Op 11 juni 2015 wordt dit uitgezonden.

Sophie had een hele goede nacht gehad maar we moesten nog wel heel voorzichtig met haar doen. Papa en mama hebben haar een schone luier gegeven en een klein beetje voeding werd toegediend door de sonde. Ook mocht Els haar nog een beetje moedermelk geven vanaf een wattenstaafje in haar mondje. Wat een kleine vechter die Sophie.

Lieve Els en Alain ik hoop dat jullie snel van haar kunnen genieten in jullie eigen vertrouwde omgeving. En Sophie, ik wens jou een hele mooie toekomst met jouw supertrotse papa en mama.

1. (tante) Herma
    (tante) Herma zegt:

Wat een wonder toch, dat dit tegenwoordig mogelijk is !!
    Wat hebben we “geduimd” dat alles goed zou gaan. Nu durven we toch iets positiever te kijken naar de toekomst hè Els en Alain ??

2. Sonja Plagmeijer
    Sonja Plagmeijer zegt:

Lieve mama en papa van Sophie, wij blijven op de hoogte via opa Jaap en oma Trijnie en de laatste ontwikkelingen zijn gelukkig heel positief en wij hopen dat deze goede berichten zo blijven. Veel liefs vanuit Noorwegen