Sophie prematuur geboren met 29 weken en 3 dagen, CWZ Nijmegen, Radboud MC, pre-eclampsie, groeiachterstad, longrijping, spoedkeizersnede, NICU, Maasland ziekenhuis

Sophie

Op zaterdag 19 mei 2018 zouden we een gewone controle bij de verloskundige hebben, ik voelde me prima en had geen klachten. Tijdens deze controle bleek dat ik een te hoge bloeddruk had. We werden doorgestuurd naar het CWZ in Nijmegen. Ik was omdat moment 28 weken en 4 dagen zwanger. Diezelfde avond werden we doorgestuurd naar het Academische Ziekenhuis Radboud in Nijmegen. Daar kwamen ze er al snel achter dat ik pre-eclampsie had en dat mijn placenta niet goed werkte! Onze kleine meid had hierdoor een achterstand van 3,5 week opgelopen. Ze had het dus erg zwaar in mijn buik, te zwaar! Op dat moment hebben we geprobeerd dagen te rekken en zijn ze gestart met longrijpings-medicijnen.

Op 29 weken en 3 dagen was het zover! Onze kleine meid werd te moe om nog verder te vechten in mijn buik. Op 25 mei 2018 werd Sophie om 03.15 uur met een spoed keizersnede ter wereld gebracht, haar gewicht was toen 917 gram.

Onze kleine vechter was een dapper wonder en was klaar om het gevecht buiten mijn buik aan te gaan. Na totaal 3 weken op de NICU, post-ic en high-care waar ze ons en alle artsen versteld heeft doen staan, mochten wij met zijn drieën verhuizen naar het Maasziekenhuis in Boxmeer. Waar ze op dat moment rustig verder moest groeien en bloeien. En dat deed ze! Want op 14 juli 2018 mochten we met zijn drieën naar huis om daar van haar te genieten en als gezin verder te gaan!

Op 12 juli 2018 hadden we geluk dat Mieke Kootkar deze prachtige foto’s kon komen maken!

Wat zijn wij trots op onze kleine dappere vechter!!

———————

Van de fotografe:

Lieve Kim, Jesper en Sophie. Wat een ongelooflijk spannende tijd hebben jullie drietjes achter de rug! Die kleine meid van jullie, maar ook jullie zelf hebben je dapper staande gehouden. Ik wens jullie een super fijne tijd en alle goeds!

Liefs en een knuffeltje voor Sophie,
Mieke

1. Netty
    Netty zegt:

Lieve Kim, Jesper en onze prinses Sophie?
    Jullie zijn alle drie toppers, vechters ik weet zeker dat jullie een geweldig gezinnetje zijn.?‍?‍?
    Weet dat wij er voor jullie zijn.
    De trotse opa en oma????
    Netty- Hans??

2. Martien & Henriette
    Martien & Henriette zegt:

Wat geweldig om te zien hoe jullie die tijd doorstaan hebben. Trots op jullie allemaal

Liefs❤️❤️??????
    Martien & Henriette