Jools prematuur geboren emt 32 weken en 1 dag, weeenremmers, gebroken vliezen, stuitligging, keizersnede

Jools

Lieve Jools,

Wat heb jij papa en mama laten schrikken zeg. Op zondag 20 mei bleek dat mama al weeën kreeg met 31 weken en 6 dagen zwangerschap en hebben wij met man en macht geprobeerd om dit tegen te houden. Mama moest in het geboortecentrum in Venlo blijven en kreeg weeënremmers om te zorgen dat de bevalling niet op gang zou komen. Gelukkig mocht papa ook blijven slapen. Helaas bleek ’s-nachts dat ik al 1 cm ontsluiting had gekregen. Papa en mama maakte zich zorgen of het wel goed zou komen met jou als je zo vroeg al geboren zou worden.

Na een onrustig nachtje bleef maandag 21 mei toch alles rustig en had mama de weeën redelijk onder controle. Papa en mama zijn ’s-avonds vroeg gaan slapen en wij hadden het gevoel dat de remmers zijn werk deden. We hoopten dat jij toch nog een paar weekjes in mama’s buik kon blijven zitten. Daar was het het veiligst voor onze kleine meid.

Helaas had jij andere plannen kleine draak en werd dinsdag 22 mei wakker om te gaan plassen. Toen ik terug kwam braken midden in de kamer plotseling mijn vliezen en toen wisten wij het zeker, vandaag worden wij papa en mama en zou jij geboren worden. Wij maakte ons natuurlijk veel zorgen om jou omdat jij eigenlijk pas over 8 weken werd verwacht. Om iets voor 13.00 uur werden wij naar de OK gebracht omdat jij in stuit lag dus met keizersnee zou worden geboren. Hoe moeilijk dat het ook voor ons was hebben wij gezorgd dat jij alle liefde van de wereld kreeg!! We houden van je lieve Jools

Dikke kus papa en mama