Skye prematuur 33 weken zwangerschapsvergiftiging

Skye

Op 19 januari ben ik afgereisd naar het Afrijne in Leiderdorp waar op dat moment een meisje van 4 dagen oud lag, wat geboren was met 33 weken wegens zwangerschapsvergiftiging van mama. Wat een mooie naam heeft ze gekregen: Skye.

Daphne, haar mama, lag nog op een andere afdeling in het ziekenhuis en werd door haar moeder gebracht om bij haar Skye te kunnen zijn. Daphne moest nog aanzienlijk aansterken wat logisch is na zo’n heftige tijd. Met hulp van de verpleging mocht ze voor het eerst de mooie Skye verschonen. Na het verschonen werd ze gewogen en daarna kon mama heerlijk genieten van haar kleintje. Ook de trotse oma mocht erbij zijn en genoot van haar dochter en kleindochter.

Skye is de tweede dochter van Daphne. Haar oudste dochter van 4 jaar, Liv, mag helaas haar kleine zusje nog niet bezoeken omdat ze nog geen waterpokken heeft gehad. Dat vind ze erg jammer! Hopelijk mag Skye snel van de couveuseafdeling af en kan Liv haar kleine zusje vasthouden. Tot die tijd hoop ik dat Liv een beetje troost haalt uit de foto’s van d’r zusje. Ook de 2 oudere broers Danny en Ross hopen hun nieuwe zusje snel te ontmoeten.

Lieve Skye, groei maar goed en hopelijk mag je gauw met mama naar huis waar papa, Liv, Danny en Ross op je wachten.

Liefs, Rianne

*********

De moeder:

Rianne, allereerst wil ik jou en Earlybirds heel erg bedanken voor de prachtige foto’s die gemaakt zijn van Skye! Ondanks een moeilijke start en alle slangetjes en toeters en bellen op de foto’s zijn ze zo mooi en kostbaar. Het is toch een heel groot onmachtsgevoel wat je geen enkele ouder gunt om je kindje zo te zien, maar dankzij de foto’s die gemaakt zijn kun je een klein stapje na stapje weer wat verder.

Skye haar darmpjes hadden moeite met het verwerken van de voeding die ze kreeg, hiervoor heeft ze in het LUMC een diepe lijn gekregen, en haar eigen temperatuur te regelen en haar ademhaling, ze heeft de eerste paar dagen met een bipap opgelegen hierdoor. Ook heeft ze een brilletje op gehad tegen het geel zien waarvoor ze onder een blauwe lamp heeft gelegen. Helaas is de diepe lijn er na twee dagen uitgehaald omdat ze een ontsteking kreeg. Gelukkig gaat het inmiddels beetje bij beetje nu beter met haar en kunnen we haar hopelijk snel mee naar huis nemen.

Lieve Skye, je zus, broertjes, papa en mama wachten met smart op je lief klein sterk meisje!