Silke prematuur geboren met 25 weken, ZGT Almelo, gebroken vliezen, sonde, vroeggeboorte

Silke

Ik kwam zaterdagochtend 26 januari bij ZGT Almelo om Silke en haar familie te ontmoeten om foto’s te maken. De nog jonge kinderen omringden de kleine Silke liefdevol en ik kreeg ze er allemaal in een keer goed op, goed gedaan! Wat een indrukwekkend verhaal van deze dappere kleine meid. In haar eerste weken was er al een fotograaf van Stichting Earlybirds, die enkele foto’s kon maken maar omdat ze te zwak was is het daar bij gebleven. Ik heb een van deze foto’s gezien en toegevoegd in de collage, omdat ik de groei en enorme inhaalslag zo fantastisch vond. De moeder van Silke heeft een mooi stukje geschreven wat we mogen delen.

Ik wens ze heel veel liefde en geluk toe in de toekomst en hoop dat ze snel naar huis mag.

———————-

verhaal Ouders:

Daar was ze dan al… onze lieve, kleine, dappere en mooie Silke! Silke heeft een grote zus en twee broers die met ruim 40 weken geboren zijn, dus we waren nu nog totaal niet met de geboorte bezig, want dat duurde toch nog wel een tijd. Maar dat liep totaal anders… Met 24+5 braken de vliezen en met precies 25 weken werd Silke geboren. 15 weken te vroeg…

Wat was het spannend! Zou ze leven? En als ze leeft, hoe zou het dan met haar gaan? We hebben ongelofelijke spannende weken beleefd. Ons kleine meisje, maar 710 gram en 31 cm. Zo klein en kwetsbaar! Maar ze leefde.. en ze werd 1 dag… en ze werd 1 week… en ze werd een maand… We vierden alles. We waren helemaal blij toen ze 800 gram woog en nog enthousiaster bij een kilo. Trots als er weer een slangetje uit haar lichaam werd getrokken en knuffelden zoveel als we met haar konden.

Nu zijn we ruim 10 weken verder. Het gaat goed met Silke. Ze heeft 1 dag aan de beademing gelegen en alle berichten tot nu toe zijn positief. Ze is tot nu toe niet ziek geworden en heeft geen infectie gehad. Heel bijzonder, want uit onderzoek blijkt dat moeder een ernstige infectie had.

Silke ligt nu in het 3e ziekenhuis en mag hopelijk over een paar weekjes naar huis. Ze is nu 2500 gram, heeft nu alleen nog een sonde en drinkt ook al dapper uit een flesje. Het is een hele heftige tijd die nog lang niet is afgelopen, maar wat zijn we blij en ontzettend dankbaar hoe het met ons mooie meisje gaat!

We zijn dan ook heel erg blij met de prachtige foto’s die van ons mooie gezinnetje zijn gemaakt. Bedankt Tessa!

1. Margreet Verduijn-Meijer
    Margreet Verduijn-Meijer zegt:

Hai Wendy en Dennian,

Wat een mooie foto’s van jullie mooie en sterke meisje! Het is zo mooi om foto’s van die tijd te hebben. Dat hadden wij toen ook van stichtiging earlybirds, zo mooi.
    En wat hebben jullie een mooi stukje erbij geschreven.
    Heel herkenbaar jullie ervaring, hoewel die van jullie veel heftiger was dan die van ons (Rozemarijn is met exact 34 weken geboren). Pittige tijd, maar ook vol genietmomentjes.
    Wat knap dat Silke al uit een flesje drinkt! En ook al 2500 gram weegt! Elk moment vieren. =)
    Veel genieten van en met Silke gewenst! Hopelijk mag ze snel naar huis.

Groetjes,
    Margreet Verduijn-Meijer

2. Erika
    Erika zegt:

Wat een wonder en wat schrijven jullie dit mooi. Zulke momenten zijn zo kostbaar. Bewaar ze in je hart! Ook mooi dat jullie foto’s maken. Dat helpt later ook om de herinnering vast te blijven houden aan deze zo intense tijd. Veel sterkte samen en Gods zegen voor jullie prachtige gezin!

3. Trotse oma Carla
    Trotse oma Carla zegt:

Wat een wondertje jullie Silke en een vechtertje. Onze kleindochter Sophie werd met 27 weken geboren en ook slechts 700 gram..a.s maandag wordt ze 4 jaar en ze doet het geweldig…heel veel geluk voor Silke en mooi vastgelegd op de foto