Sev prematuur geboren met 32 weken en 2 dagen, weeenremmers, longrijping, sonde

Sev

Sev prematuur geboren met 32 weken en 2 dagen, weeenremmers, longrijping, sonde

Het was al weer even geleden maar ik mocht weer eens op pad voor Stichting Earlybirds. Eigenlijk zou de reportage een paar dagen eerder zijn maar ik moest helaas afzeggen omdat we die dag afscheid namen van mijn schoonvader. Maar een paar dagen later was het zover, deze keer ging mijn weg er naar toe niet zo soepel. Er was blijkbaar een storing met de elektronische betaalmiddelen van de Rabobank waardoor in de tunnel niet kon betalen. Ik moest dus rechtsomkeert maken en thuis mijn passen halen. Het klinkt nu grappig, maar dat was het op dat moment echt niet. Iets met dat alle spanning van de weken ervoor eruit kwam.

Maar goed, eenmaal in het ziekenhuis trof ik een prachtig en lief gezin en een heel zoet mannetje! En wat doet hij het goed. Geboren met 32 weken en iets meer dan 1300 gram en tijdens de reportage werd hij gewogen en bleek dat hij de 2 kilo mijlpaal heeft gehaald. Wat bijzonder! Een ontzettend intensieve periode voor de ouders van Sev want als sinds de feestdagen ligt moeder in het ziekenhuis maar nu komt de dag dat ze met zijn drieën naar huis mogen toch echt dichtbij!

De ouders hebben ook een berichtje geschreven over hun ervaring:
“Tijdens de zwangerschap had ik regelmatig last van pijnlijke krampen, bandenpijn werd er gezegd en zo dachten wij dus dat het erbij hoorde. Totdat ik een dag na kerst langs ging voor een extra controle omdat ik het niet vertrouwde, ik was toen 25 weken zwanger. In het ziekenhuis zagen ze dat mijn baarmoederhals al verkort was en ik weeënactiviteit had en zo werd ik gelijk opgenomen met weeënremmers en longrijping. Na 2 dagen bleek mijn baarmoederhals nog korter en werd ik overgebracht naar het UZ Gent waar uiteindelijk alles weer rustig werd. Met 28 weken werd er aan gedacht om met platte rust weer richting huis te gaan, maar na weer wat onrust in de buik bleek na een check er toch weer weeënactiviteit te zijn, weer een kuur weeënremmers en longrijping en het werd gelukkig weer rustig. 4 weken later waarin alles stabiel bleef werd alles in gang gezet om naar huis te gaan, zo stond er al een ziekenhuisbed klaar in de woonkamer. Want vanaf 32 weken kan je bij ons in Terneuzen bevallen en wat wou ik graag nog even zwanger thuis zijn! Nog een keer een laatste check en ja hoor! Ontsluiting.. En daar werd toch nog in het UZ Gent de volgende dag met 32 weken 2 dagen en 1350 gram onze zoon Sev geboren. Sev deed het gelijk goed en mocht daarom al na 5 dagen overgeplaatst worden naar Terneuzen waar hij samen met mama op de kamer kon slapen. Sev tikte op de dag van de foto shoot de 2 kilo aan en een dag later mocht zijn sonde er uit!

Wat zijn wij trots op jou lieve Sev!

Wat was het een fijne ervaring met Gwendolyn die als afsluiter van deze heftige tijd ons zo mooi heeft vastgelegd want 3 dagen later mochten wij naar huis met deze kanjer! “

1 antwoord
  1. Hans Arissen
    Hans Arissen zegt:

Prachtig verhaal, we wensen jullie samen veel geluk en een goede gezondheid toe. Geniet Veen Elst en van Sev, wat overigens en coole naam is. Grtjes van tegenover.