Sara prematuur geboren met 28 weken, NICU, St. Antonius Nieuwegein, buidelen, sonde

Sara

‘Onverwachts kondigde Sara zich bij bijna 28 weken zwangerschap aan. Midden in de nacht belden wij de verloskundige. Zij handelde accuraat. In een mum van tijd waren we in het ziekenhuis en werden we met de ambulance naar Zwolle gebracht waar op de NICU plek zou zijn voor Sara.

Nu is het vijf weken later. Sara is geboren en de intensive care ontgroeid. Ze is sterk en maakt elke dag stapjes vooruit. Ze heeft haar gewicht inmiddels bijna verdubbeld tot meer dan 2 kilo. Dat is heel bemoedigend. Voor ons als ouders is het gevoel van intense dankbaarheid er richting de mogelijkheden van de zorg. Ook is er inmiddels de grote wens om haar mee te nemen naar huis. Die wens komt, als alles goed gaat, over een week of drie uit.

De foto’s vormen straks een bijzondere herinnering aan een intensieve periode. Dit is de eerste foto van haar in een echt wiegje in plaats van in de couveuse. Mét onderkin. Wat maakt ons dat trots. En dat de blik in haar ogen is vastgelegd als ze voor de derde keer in haar leven in bad gaat ontroerd ons.

Heel erg bedankt Stichting Earlybirds voor jullie prachtige en belangeloze initiatief!’