Saar

SaarBlog

Fotograaf

Dit is Saar, geboren met 29 weken en 4 dagen. De placenta lag niet goed en omdat deze situatie gevaar ging opleveren voor het welzijn van de baby hebben de artsen besloten dat het tijd werd om Saar te halen. Dat was natuurlijk wel even schakelen voor papa en mama, wat een heftige tijd zijn zij tegemoet gegaan. Saar krijgt ondersteuning met ademen en heeft een maagsonde, maar is stabiel. Een prachtig en sterk meisje die heel hard haar best doet om te groeien en sterker te worden. Haar grote broer Tim kan in ieder geval niet wachten tot ze lekker mee naar huis gaat. Tijdens de reportage mocht Tim haar even aanraken, een bijzonder en mooi moment voor de familie, omdat een ‘zusje krijgen’, nu iets echter werd voor Tim. En zo’n eerste moment met zijn viertjes is natuurlijk gewoon ook heel fijn. Wens de familie heel veel sterkte en mooie momenten met prachtige mijlpalen. Liefs Jill
Bericht van de ouders:
Met de 20 weken echo hoorden we dat mijn placenta voorliggend was. Dit was echter niet iets om ons zorgen om te maken, want dit trekt bijna altijd nog goed, naarmate de baarmoeder groeit. Hoe verder ik kwam zonder klachten, hoe meer ik ging geloven dat het allemaal wel goed zat.

Tot ik met 29+2 wat bloed verloor. In het ziekenhuis werd met een echo vastgesteld dat de placenta nog steeds helemaal voor de baarmoederhals lag. Dit betekende dat het een keizersnede zou worden. Een flinke domper, net als de bedrust die opgelegd werd.

Na nog een hevige bloeding, weeënremmers, longrijpingsprikken, leek alles rustig te zijn. Helaas was onze dochter te rustig en vertrouwden de artsen het niet. Ze besloten haar te gaan halen.

Toen stond de wereld even stil.
Onze dochter Saar werd om 16.55 geboren. Ze huilde gelijk, wat een opluchting. Ze lieten haar even snel zien en werd toen gelijk meegenomen.

Wat zijn we trots op ons kleine meisje. Wat een sterke, pittige meid is het. Ze was al vrij snel stabiel en mocht van Rotterdam naar Delft overgebracht worden.

Ze krijgt nog wat ondersteuning met ademen, zodat ze niet zo moe wordt. Ook heeft ze een sonde. Ze groeit ontzettend goed en weegt al ruim 2300 gram!
We kunnen niet wachten tot ze lekker mee naar huis kan en we echt een gezinnetje kunnen zijn! Dank je wel Jill, voor de tijd en moeite die je genomen hebt om foto’s van onze Saar te maken. Dit is voor ons heel waardevol en ze zijn prachtig geworden!

Liefs,

Alex, Patricia en grote broer Tim