Rubie & Guusje prematuur geboren met 34 weken en 5 dagen, tweeling, zwangerschapsvergiftiging, zwangerschapscholestase, zwangerschapsdiabetes, longrijping

Rubie & Guusje

Van de fotograaf:

Op 22 juni is de tweeling Rubie en Guusje geboren. Een spontane bevalling in week 34 ondanks dat de mama rekening moest houden met een zwangerschapsvergiftiging.

In het begin was alles heel spannend, vooral met alle apparatuur die zo nu en dan een alarm gaven, maar gelukkig gaat het met Rubie en Guusje sinds de bevalling heel voorspoedig. Iedere dag is er wel een mijlpaal behaald qua voeding, gewicht, monitor eraf, slangetjes die verwijderd zijn. Stap voor stap komen ze dus dichterbij om met de meisjes naar huis te gaan.

Op 3 juli heb ik deze tweeling mogen vastleggen, de dag dat ze uitgerekend waren om geboren te worden! Zo is het cirkeltje mooi rond!
Ik wens jullie heel veel geluk toe en hoop dat jullie snel in jullie eigen vertrouwde omgeving van hen mogen genieten.
Liefs, Renate

————————–

Van de ouders:

Op de datum dat eigenlijk jullie geboorte gepland stond door middel van een inleiding, kwam nu Renate foto’s van jullie maken. Hoe bijzonder is dat! Het was een gezellige en ontspannen ochtend. Bedankt voor je enthousiasme en prachtige foto’s Renate!

In verwachting raken van een tweeling was voor ons het allergrootste en allermooiste kado ooit. De weg daar naartoe was niet gemakkelijk en ook de zwangerschap verliep niet zonder complicaties. We maakten kennis met zwangerschapsvergiftiging, -cholestase en -diabetes en er volgden verschillende ziekenhuisopnames en longrijpingsprikken. Onze meisjes bleken echter toen al kanjers, want ondanks alles groeiden ze als kool en deden het niet onder voor een eenling.

Rubie (dat op z’n Nederlands wordt uitgesproken) besloot niet te wachten op de geplande inleiding en zette de bevalling op 22 juni in gang. Helaas bleek haar zusje Guusje nog niet helemaal klaar voor de buitenwereld en had een spannende start. Gelukkig zijn beide meiden pittige vechtertjes en iedere dag worden er weer kleine mijlpaaltjes bereikt. Dat is echt genieten! Nu nog even verder groeien en vechten tegen de hartritme dalingen, voordat ze naar huis mogen.

Lieve kleine meisjes, groei maar fijn en maak jullie hartjes en longetjes sterk! We kunnen niet wachten totdat we met z’n viertjes naar huis mogen.
Liefs papa en mama

1. A Rijnberg
    A Rijnberg zegt:

Geweldig , wat een leuke lieve stukjes geschreven voor de meisjes . Ook wij zijn zeer trots en dankbaar met de geboorte van Rubie en Guusje . Zij maken dat wij een trotse opa en oma van hun mogen zijn en dit gevoel is onbeschrijfelijk en onbetaalbaar . Zo gewenst julie, en zo trots op pappa en mamma, genieten hoe zij voor jullie zorgen . Alsof ze nooit anders hebben gedaan. We hopen dat jullie vlot mogen genieten van jullie mooi paleis thuis , jullie super wieg en prachtig kamertje onder de molen. Heel veel liefde geluk en voorspoed . Renate bedankt voor de geweldige foto s super . Oma Rijnberg

2. marian pieters
    marian pieters zegt:

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie meisjes….nu alleen nog wat sterker en zwaarder worden……en dan thuis genieten met z’n 4 tjes!
    Heeeeeel veeel geluk samen!