Rozemarijn prematuur geboren met 34 weken, flesvoeding, sonde, couveuse

Rozemarijn

Rozemarijn prematuur geboren met 34 weken, flesvoeding, sonde, couveuse

Van de fotograaf:

Buiten is het koud en guur herfstweer, maar binnen bij Rozemarijn schijnt de zon. Dit mooie meisje werd met 34 weken geboren.

Leendert en Margreet zijn trotse ouders en Rozemarijn ligt heel vredig bij mama als ik binnenkom. Het is voor Leendert en Margreet hun eerste kindje en alles is nieuw en wennen. Maar ze doen het zo leuk samen. En Rozemarijn vindt alles goed. Op een klein huiltje na, ondergaat ze haar verschoning en haar badje en drinkt ook nog heel goed uit haar fles.

Rozemarijn mag bijna van de monitor af en moet dan nog goed leren drinken. Hopelijk mag ze dan snel mee naar huis.

Lieve Leendert en Margreet. Bedankt dat ik even bij jullie prille geluk aanwezig mocht zijn. Ik wens jullie een mooie toekomst samen.
Liefs Fleur

————————

Van de ouders:

Maandag 6 november werden we verrast door de komst van ons eerste kind: onze dochter Rozemarijn. Ze is totaal onverwachts met 34 weken geboren na een snelle, pittige bevalling. Margreet zou nog twee weken werken en pas met 36 weken met zwangerschapsverlof.

Het was voor ons een onwerkelijke ervaring. Naarmate we Rozemarijn van alleen bekijken steeds meer zelf leerden verzorgen, drong het besef steeds meer tot ons door. En groeide onze liefde voor haar. Na een week mocht Margreet met ontslag naar huis. Het was moeilijk om van Rozemarijn gescheiden te zijn. Gelukkig konden we in het ziekenhuis altijd naar haar toe en bij haar zijn. Dank aan Fleur die voor een leuk moment in deze tijd zorgde door foto’s te maken van ons meisje.

Van de artsen kregen we te horen dat we van de uitgerekende datum uit moesten gaan met betrekking tot de ontslagdatum van Rozemarijn. Hoewel dat nog zes weken zou duren, verraste ons meisje ons wederom: na twee en een halve week in het ziekenhuis ontdekte ze het drinken. Heel bijzonder was dat om te zien: ineens kreeg Rozemarijn door hoe ze dat moest doen en begon ze alle voedingen zelf te drinken. Omdat het zo goed ging mocht de sonde eruit en mocht Rozemarijn tot onze blijdschap een paar dagen later mee naar huis. Ze was toen bijna 37 weken oud.

Hoewel we helaas geen couveusenazorg kregen, gaat het thuis tot nu toe toch heel goed, waarvoor dank aan de vriendelijke, zorgzame medische staf van het ziekenhuis. We vinden het spannend hoe het verder zal gaan met ons kwetsbare meisje, maar we hebben vertrouwen in de toekomst nu Rozemarijn heeft bewezen een sterke meid te zijn. We zijn trots op haar en houden heel veel van haar.
Leendert & Margreet

1. corrie verduijn
    corrie verduijn zegt:

heel veel geluk met jullie lieve dappere meisje,die zo goed haar best doet,heel bijzonder dat ze al zover is, ze groeit vast door alle liefde die ze krijgt!

2. Daan en Betsy
    Daan en Betsy zegt:

Wat een lieve foto’s en wat een mooie warme beleving. Mooi dat jullie dit delen!
    We wensen jullie veel liefde, warmte en geluk toe in jullie fijne gezinnetje!
    Een hartelijke groet van Daan en Betsy.