Rosie

Pauline van Turenhout – Bos – Moeder van Rosie, geboren op 20 september 2022:

Op de ochtend van 20 september was er nog weinig aan de hand. Ik was niet helemaal fit en besloot wat dingen op mijn werk af te maken en na een paar uurtjes naar m’n bed te gaan. Mijn hele zwangerschap was ik al niet lekker dus deze dag was niet heel anders. Na een uurtje werken kreeg ik wel wat meer buikpijn. Ik heb me naar huis laten brengen, verloskundige een appje gestuurd en besloten lekker in bad te gaan. Na een half uurtje in bad werden de weeën serieus heftig. Maar hoe dan?! Ik was pas 26.3 weken zwanger. Ineens had ik ook bloedverlies en in paniek belde ik mijn man Sander en verloskundige. Beide stonden met 10 minuten op de stoep. Gelukkig nog geen ontsluiting maar toch besloten om met de ambulance naar Rotterdam te vertrekken. In de ambulance werden de weeën al gauw heftiger. Ik riep naar mijn man, die voorin zat, of hij de naam Rosie mooi vond. En zo stond haar naam vast. Nog geen 5 minuten na dit moment, terwijl we met loeiende sirenes door Rotterdam reden, werd ons kleine meisje geboren en op mijn borst gelegd. Hoewel we allemaal wisten dat dit erg heftig was, was het rustig en kalm in de ambulance en snelde we door naar het Sophia Kinderziekenhuis. Hier stond een megateam op ons te wachten en begon de rollercoaster. Een rollercoaster die al 11 weken duurt. Ons meisje is van 1 kilo gegroeid naar een dametje van ruim 3 kilo. Rosie heeft 2 bloedinkjes in haar hoofdje, 4 ruggenprikken, 3x intuberen en weer extuberen en nog veel meer onderzoeken gehad. Bijna zijn we aan het eind van onze rollercoaster in het ziekenhuis. Bijna zijn we thuis. We kunnen niet wachten op de toekomst met ons mooie meisje. Hoewel dit de meest heftige en intense weken van ons leven waren, waren het ook de mooiste. We zijn als gezin uit elkaar gerukt geweest, maar ook juist zo dicht bij elkaar. Verdrietig en angstig geweest bij alle tegenslagen, maar nog veel harder genoten van alle overwinningen. Wij zijn mega trots op onze Rosie. En de foto’s die Marleen van ons heeft gemaakt dragen hier nog meer aan bij. We kunnen door deze foto’s aan onze familie laten zien waar we al die tijd zijn geweest en we kunnen de foto’s later aan Rosie laten zien. Dan zal ze snappen dat we zo trots op haar zijn. Bedankt Marleen

Marleen Nuijten – Fotograaf – Stichting Earlybirds:

Voor mijn tweede reportage voor Stichting Earlybirds mag ik een prachtig meisje en haar ouders ontmoeten die al een lange weg hebben afgelegd. Wat een kleine vechter is Rosie! Op deze manier, in de ambulance notabene, op de wereld komen en zo de eerste minuten vertrouwd en warm bij mama op de borst door mogen brengen, om vervolgens in een totaal onbekende en hectische wereld als de NICU van het Sophia Kinderziekenhuis terecht te komen. Tijdens de gehele reportage lag ze als een roosje te slapen! Relaxt, tevreden, dicht bij haar trotse papa en mama! Ik hoop dat ze snel, gezond en wel, mee naar huis mag, waar ook haar grote broer Julius, die helaas verkouden was ten tijde van de reportage, op haar wacht. Geniet van jullie prachtige kinderen lieve Pauline en Sander!

1. Samantha
    Samantha zegt:

Wauw fantastisch! Onze meiden zijn ook met 26 weken precies geboden..nu vandaag 33 weken. Dat is nog erg jong en extra spannend allemaal. Geniet van jullie meisje!