Rosalie prematuur geboren met 29 weken en 3 dagen, HELLP syndroom, keizersnede, open ductus, WKZ

Rosalie

Maandag 10 juni mocht ik naar Rosalie in het WKZ. Een prachtig meisje van ruim 35 weken oud.

De moeder van Rosalie was snel in verwachting en verwachtte dan ook geen moeilijkheden. Toch was zij de eerste 16 weken al flink misselijk. Marjolijn moest veel overgeven, kreeg rugklachten en was helemaal niet fit. Gezien persoonlijke omstandigheden, een drukke baan en een eerste zwangerschap dacht ze dat het er allemaal wel bij zou horen. Maar met 29 weken en na vele heftige pijnen bleek dat ze last had van het HELPP syndroom. Rosalie moest snel gehaald worden en met 29 weken en 3 dagen is ze via een keizersnede geboren.

In verband met een open ductus, was er even sprake van een operatie, spannend! Gelukkig gaat het nu goed en kan die operatie vooralsnog uitgesteld worden. Rosalie heeft haar eigen tempo en dat is helemaal prima. Papa en mama houden alles nauwlettend in de gaten en trekken aan de bel als ze het gevoel hebben dat het te snel gaat. Zoveel liefde en warmte om dit mooie meisje.

Maak nog maar veel kleine stapjes Rosalie, dan kan je straks fijn met papa en mama mee naar huis.

—————-

Van de ouders:
Lieve Fleur,

Na een pittige zwangerschap met een zeer heftig en onverwacht einde is daar ons wonder Rosalie. Met 29 weken en 3 dagen veel te vroeg, wat een ukkepuk. Inmiddels zijn we zes weken verder en groeit Rosalie op haar eigen tempo. Dankzij de liefdevolle zorg van het WKZ, maar ook hartverwarmende initiatieven als Earlybirds, lukt het ons om in deze pittige tijden ook te genieten van ons meisje. Bedankt en wij hopen dat je nog voor veel ouders een lichtpuntje kunt zijn.