Roos en Luuk

Roos en Luuk prematuur geboren na 26 + 2 weken

Fotograaf:

Twee prachtig mooie mensjes, twee zichtbaar verschillende karaktertjes en toch zo echt broer en zus… Luuk en Roos, geboren met 26 weken en 2 dagen.

Op zaterdag 17 oktober ging ik naar Zwolle voor een reportage van deze prachtige tweeling. Ik maakte kennis met hun ouders Ellen en Mark die al druk bezig waren met de voorbereidingen van het bad moment van hun zoon en dochter. Tijdens de zorgmomenten vertelden zij over Luuk en Roos en hoorde ik in hun verhalen de liefde voor hun kinderen, de zorgen die ze gehad hadden maar zag ik ook hoe ze genoten van dit tweetal. Luuk en Roos waren net voor mijn bezoek verhuist van de couveuse naar een warmte bedje wat toch al wel een hele mooie stap was.
Ze hadden al een enorme weg afgelegd maak waren ze er zeker nog niet.
Het was fijn om deze reportage te kunnen maken voor dit mooie gezin. Ik hoop dat de stappen vooruit nu de overhand mogen krijgen en ze snel naar Almelo mogen verhuizen als tussenstop voor de stap naar huis. Luuk en Roos, jullie zijn twee prachtige en krachtige mini mensjes!

Heel veel liefs Marije

Ouders;

Met 26 weken en 2 dagen zijn Luuk en Roos ter wereld gekomen.
Wat een kleintjes waren het.. 880 en 890gram.. Onvoorstelbaar..
Het leven op de NICU met alle onzekerheden was begonnen voor ons..
Inmiddels zijn we 10 weken verder, weken van 1 stapje vooruit, 2 achteruit..
Een achtbaan van emotie’s waar je in terecht komt..
Maar oh wat genieten wij van de bijzondere momenten die we met Luuk en Roos hebben. De eerste keer aanraken, het eerste luiertje verschoond, buidelen, knuffelen, het eerste flesje, het eerste lach trekje.
Wij proberen elke dag met een glimlach te starten, dankbaar dat Luuk en Roos zo sterk zijn om tegenslagen te doorstaan en groter en sterker worden..

Deze fotoshoot met Earlybirds hebben wij als heel prettig en bijzonder ervaren. We hebben genoten van onze dame en heer, sommige momenten hadden we niet eens in de gaten dat Marije om ons heen liep om foto’s te maken. Marije, super bedankt dat je bij ons wilde komen om deze foto’s te maken. Een dierbare herinnering aan een heftige maar ook bijzondere tijd.
Groetjes Ellen en Mark

1. Trui Eikenhorst
    Trui Eikenhorst zegt:

Wat een prachtig verhaal. Wat een mooie foto’s. Wat een mooi stel. Wat een prachtige ouders. Heel veel geluk. Dat dit dappere duo maar gauw naar huis mag.

2. Janny en Hans
    Janny en Hans zegt:

Lieve Mark en Ellen,
    Wat een prachtige foto’s en mooie kindjes we zijn blij dat het stapje voor stapje vooruit gaat. Als we jullie reactie lezen krijg ik kippenvel en vinden we het bijzonder knap hoe jullie er mee omgaan. Wij gaan even terug in de tijd maar fijn dat ze nu in een bedje liggen dan kunnen opa en oma ze ook aanraken en dat is emotie weten we. Samen met jullie prachtige gezin alle goeds gewenst en dat deze wondertjes snel bij jullie thuis mogen zijn, nogmaals petje af.
    Liefs Janny

3. Roelien
    Roelien zegt:

Heel mooi ,heel lief ,jullie zijn kanjers net als oma .Ik hoop dat Luk en Roos nu alleen maar meer stapjes voor uit mogen gaan zodat zel snel naar Almelo en dan naar huis mogen .