Roan prematuur geboren met 27 weken, Isala Zwolle, groeiachterstand, couveuse, buidelen

Roan

Vandaag was ik op bezoek bij Roan. Een dapper mannetje dat na 27 weken zwangerschap werd geboren. Bij de geboorte woog hij slechts 675 gram. Vandaag is hij bijna 4 weken en weegt hij al bijna een kilo!

Bij de 22 weken controle bleek dat Roan niet groot was. Ach dachten zijn ouders, wij waren ook beide niet zo groot bij de geboorte. Helaas was er bij Roan iets anders aan de hand. De placenta werkte niet goed, daardoor kreeg hij onvoldoende voedingsstoffen binnen en bleef zijn groei achter. Kort na de controle werd Roan’s mama opgenomen in het ziekenhuis. Na 3 weken, op 1 januari, werd Roan geboren. Veel te vroeg en veel te klein. Roan is al flink gegroeid en begint al om zich heen te kijken.

Tijdens de fotosessie ligt Roan heel ontspannen in zijn couveuse en vindt het heerlijk om bij papa te buidelen. Lieve Roan, groei maar lekker door!
Liefs Melanie

1 antwoord
  1. Saskia Hendriks
    Saskia Hendriks zegt:

Zo te zien is Roan een sterke vent! Net als onze zoon Jens geboren met 29 week en 570 gram. Wij weten wat het is…voor de meesten een kleine vent maar voor jullie o zo groot. Roan zet hem op ?