Roald prematuur geboren met 26 weken, Radboud MC, buidelen, Jeroen Bosch ziekenhuis, sonde

Roald

Lieve sterke Roald,

Nooit hadden we verwacht dat je je al met 26 weken aan ons voor ging stellen. Natuurlijk wisten we wel dat de kans er was dat je iets eerder zou kunnen komen, aangezien je zus ook veel te vroeg geboren is, maar zo veel te vroeg hadden we nooit kunnen bedenken. Mama had nog een controle bij de gynaecoloog gehad en een paar dagen later was je er ineens al.

Gelukkig was mama al snel op de beste plek, net als bij je zus in het Radboud UMC in Nijmegen. Daar werd je op 30 april om 2.26 uur, zonder aanwijsbare reden, geboren met een gewicht van ongeveer 1000 gram. Inmiddels zijn we alweer 11 weken en 3 ziekenhuizen verder en heb je laten zien een echte vechter te zijn! Van de 2e week aan de trilbeademing naar nu met 37 weken zonder ondersteuning en bijna van de monitor. Sterke kanjer! Je bent inmiddels ook al een hele kerel geworden. Nog even en we mogen je ook eindelijk mee naar huis nemen. Kunnen bijna niet meer wachten!

We zijn trots op jou, kleine kanjer!
Dikke knuffels,
Papa, mama en je grote zus

———————-

Van de fotograaf:

Op een zonnige donderdagochtend ging ik in het Jeroen Bosch Ziekenhuis langs bij Roald en zijn papa, mama en grote zus. Voor dit gezin was het al de tweede keer dat zij in aanraking kwamen met Stichting Earlybirds, want ook grote zus Jorinde is prematuur geboren.

Omdat er voor de vroeggeboorte van Jorinde geen aanwijsbare oorzaak te vinden was, was er geen directe reden om aan te nemen dat deze baby ook veel te vroeg zou komen. Toch is Roald spontaan geboren met 26 weken. Na een spannende periode met ups en downs ging het ten tijde van de reportage al heel goed met Roald. Hij groeide goed en hij genoot zichtbaar van het buidelen met papa.

Na Nijmegen en Den Bosch is Roald inmiddels overgeplaatst naar het ziekenhuis in Uden en zo alweer een stapje dichter bij huis gekomen.

1. Nikita
    Nikita zegt:

Zo’n mooi mannetje! En super sterke ouders! Heel veel liefs voor jullie en een dikke kus voor Jorinde!

Xxx Nikita (februari fb groep)

2. Oja en oma Hermsen
    Oja en oma Hermsen zegt:

Onze ?kleine kanjer, die zo zijn best heeft moeten doen in de eerste weken van zijn prille leventje en ons ook meer dan één keer heeft laten zien hoe een dapper, sterk vechtertje hij is Roald is inmiddels dus vanaf vrijdag 19 juli alweer lekker thuis bij papa, mama en grote zus Jornide. En wij zijn zo dankbaar en dol gelukkig dat hij na een lange tijd en 3 verschillende ziekenhuizen nu dus heerlijk in zijn eigen wiegje thuis is?? Wat wij zeker ook nog wel even willen laten wete dat we super trots zij op onze dochter en natuurlijk schoonzoon. Het is niet voor te stellen hoe het is als je dit 2 keer overkomt, geen kraamtijd, maar logeren in het Mac Donaldhuis, (wat zijn die vrijwilligers een kanjers niets is ze daar te veel en als je een keer iets wil geven aan een goed doel, dan komt het daar meer dan goed terecht) elke dag maanden lang zo veel mogelijk naar het ziekenhuis om je baby daar te verzorgen en dan ook nog zo veel mogelijk voor je peuter zorgen die ook van opa s oma s ziekenhuis en thuis heen en weer moet ipv lekker thuis met haar kleine nieuwe broertje. Marisya en Bram wij wensen jullie vanaf nu samen met Jorinde en Roald vooral een hele fijne en rustige tijd toe Geniet nu maar met volle teugen van jullie mooie gezinnetje.? liefs o)pa en o)ma XXXX

3. Corrie Hermsen
    Corrie Hermsen zegt:

Onze ?kleine kanjer, die zo zijn best heeft moeten doen in de eerste weken van zijn prille leventje en ons ook meer dan één keer heeft laten zien hoe een dapper, sterk vechtertje hij is Roald is inmiddels dus vanaf vrijdag 19 juli alweer lekker thuis bij papa, mama en grote zus Jornide. En wij zijn zo dankbaar en dol gelukkig dat hij na een lange tijd en 3 verschillende ziekenhuizen nu dus heerlijk in zijn eigen wiegje thuis is?? Wat wij zeker ook nog wel even willen laten wete dat we super trots zij op onze dochter en natuurlijk schoonzoon. Het is niet voor te stellen hoe het is als je dit 2 keer overkomt, geen kraamtijd, maar logeren in het Mac Donaldhuis, (wat zijn die vrijwilligers een kanjers niets is ze daar te veel en als je een keer iets wil geven aan een goed doel, dan komt het daar meer dan goed terecht) elke dag maanden lang zo veel mogelijk naar het ziekenhuis om je baby daar te verzorgen en dan ook nog zo veel mogelijk voor je peuter zorgen die ook van opa s oma s ziekenhuis en thuis heen en weer moet ipv lekker thuis met haar kleine nieuwe broertje. Marisya en Bram wij wensen jullie vanaf nu samen met Jorinde en Roald vooral een hele fijne en rustige tijd toe Geniet nu maar met volle teugen van jullie mooie gezinnetje.? liefs o)pa en o)ma Hermsen XXXX