Riv prematuur geboren met 34 weken, zwangerschapsvergiftiging, diabetes, keizersnede, Beatrix ziekenhuis, sondevoeding

Riv

“Dat ik de 40 weken niet vol zou maken, hadden we wel rekening mee gehouden.. Maar dat Riv nog in 2018 geboren zou worden, 6 weken te vroeg, natuurlijk niet!”

Mijn ziekenhuisopname was de beste keuze die de gynaecoloog enkele dagen voor de bevalling kon maken. We waren op de juiste plek laten we maar zeggen.. Op zondagavond werd besloten dat ze het niet langer goed had in mijn buik, mijn zwangerschapsvergiftiging leek te verergeren. We hadden de operatiejas al aan, infuus al aangesloten, om in het streekziekenhuis een keizersnede te krijgen. Last minute werd er toch besloten om naar een academisch ziekenhuis te gaan, hier zou de kleine meid een betere start krijgen. Met loeiende sirene overgebracht en hier werd een paar uur later Riv geboren. Een flinke meid van 3875 gram, met 34 weken, had het iets te goed gehad in mijn buik door mijn diabetes.

We zijn nu ruim 2 weken verder, ze doet het goed maar moet nog wel even in het ziekenhuis blijven. Flesjes leegdrinken is haar laatste doel, hopelijk mag ze snel mee naar huis.

Wij zijn Stichting Earlybirds en fotograaf Claudia de Graaf erg dankbaar voor dit mooie en waardevolle aandenken aan deze turbulente periode. In deze weken waarin je “wordt geleefd”, is het een hele fijne opsteker dat er iemand is die dit super mooi vastlegt.

Bedankt, namens de trotse ouders van Riv.

———————–

Door de fotografe:

Op een wat grijze dag mocht ik de reportage van Riv gaan verzorgen. Op naar het Beatrix ziekenhuis in Winterswijk dus. Mama had als verzorgingsmoment de fles leegdrinken gekozen.

Toen ik aankwam lag Riv heerlijk in haar bedje wakker te worden en grote broer Dex vond het allemaal superspannend en gelukkig ook erg leuk! Dex mocht helpen met de sokjes van haar handjes af te halen, want Riv trok nogal veel aan de sonde en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Omdat het kleine meisje s’morgens al fysiotherapie had gehad was ze eigenlijk te vermoeid om de fles te drinken en dus kreeg ze haar voeding met de sonde. Dex mocht ondertussen de gehaakte birdjes openmaken en vond ze superleuk!

Riv gaat gelijk een bekende Gelderlander worden want er komt een programma over fotografe zijn voor Stichting Earlybirds. Papa wilde wel een stukje filmen en wellicht gaan we dat terug zien in het programma Geldeland helpt. Wat zeker is, is dat er foto’s getoond gaan worden uit de reportage van Riv. Best wel speciaal als je net geboren bent denk ik!

We hebben mooie foto’s dat Dex zijn kleine zusje vast mocht houden gemaakt. Samen met papa en mama heeft hij zijn prachtige kleine zusje kunnen bewonderen, de kleine teentjes de kleine vingertjes, alles zit erop en eraan. Lekker knuffelen met papa en nog even bij mama op de arm. Voordat Riv weer naar haar bedje ging nog even een schone luier, kusjes en knuffels. In bed waren ondertussen de gehaakte birdjes geland, nu hopen dat ze aan hun staartjes trekt ipv aan de sonde!

Lieve Riv groei maar goed en hopelijk mag je binnenkort lekker mee naar huis je komt in een heel warm nestje.
Liefs,
Claudia de Graaf