Renée, Bouke en Noor

Renee Bouke en Noor

Wat was het in eerste instantie een schok toen we hoorden dat we spontaan zwanger waren van een eeneiige drieling.
Maar de zwangerschap voelde meteen goed en we durfden de uitdaging aan te gaan. De zwangerschap heeft namelijk de nodige risico`s die we ook aan den lijve ondervonden hebben.

De zwangerschap was een spannende en pittige tijd, waarbij we in vier verschillende ziekenhuis onder behandeling zijn geweest. Er zijn kritieke momenten geweest rondom de hoeveelheid vruchtwater. Er werd gedacht aan een TTS (Tweeling Transfusie Syndroom), waarvoor ik opgenomen ben geweest in Leiden UMC. Omdat de kindjes zich goed bleven ontwikkelen en de laseringreep erg risicovol is, is toen gekozen voor een vruchtwater drainage. Er is bij twee kindjes vruchtwater weggehaald. Dit heeft goed uitgepakt en die ingreep is na vier weken herhaald.

Daarnaast heb ik negen weken in het UMC Radboud gelegen, ook vanwege dreigende vroeggeboorte. Uiteindelijk hebben we deze complicaties goed doorstaan en zijn Renée, (2244 gram), Bouke (1610 gram) en Noor (2045 gram) “pas” geboren met een geplande keizersnede op 16 april met 33 weken en 6 dagen.

De eerste dagen na de geboorte hadden de meisjes het zwaar. Ze hadden de nodige ademhalingsondersteuning nodig, waardoor ze op de intensive care kwamen te liggen. Dit was voor ons moeilijk om te zien, zeker omdat ze zich voortdurend goed ontwikkelden in de baarmoeder tijdens de zwangerschap. Echter, ze hielden zich alle drie groot en sterk en deden het super. Dit, ondanks dat ze na zeven maanden zwangerschap van elkaar gescheiden in de couveuse lagen.

Na een paar dagen gingen ze steeds stapjes vooruit en al na een week mochten we naar het streekziekenhuis in de buurt. Hier is de ademhalingsondersteuning volledig afgebouwd en hebben de meisjes goed leren drinken. Bouke, de kleinste van het stel, hield haar “grote” zussen goed bij. Met bijna 38 weken mochten de meisjes dan ook alle drie tegelijk naar huis. Na een heftige periode met vier maanden ziekenhuis, waren we eindelijk weer thuis met het hele gezin en drie dochters rijker!

Marijn, Lieke, Danique, Renée, Bouke en Noor

1. Anita
    Anita zegt:

Wauw, wat een heftige zwangerschap. Wat zal dat spannend zijn geweest. Super dat ze het zo goed doen en dat ze alle drie thuis zijn. Hopelijk ontwikkelen ze zich goed en worden het gezonde grote meiden. Heel veel geluk. En papa heel veel succes met al deze dames!

2. Angelique keijzers
    Angelique keijzers zegt:

hoi marijn en lieke, net jullie verhaal gelezen, wat hebben jullie meiden het goed gedaan, we kennen de periode neonatlogie natuurlijk ook ivm maickel, jullie drie meiden hebben het nog beter gedaan dan onze maickel lieke! Lekker genieten nu, want de tijd die vliegt
    Groetjes van de keijzertjes (bekend bij lieke)

3. tanja en frank
    tanja en frank zegt:

Wat een mooi samengevat verhaal. Jullie mogen trots zijn op jezelf en op jullie mooie gezinnetje! Fijn dat de meiden het zo goed doen En dat ze nu fijn thuis zijn En dat Grote zus Danique het ook zo geweldig gedaan heeft. Liefs frank tanja&cas

4. Annemie Teunissen
    Annemie Teunissen zegt:

dit komt mij heel bekend voor, 30 jaar geleden werd ik moeder vsn 3 meiden, na een problematische zwangerschap met dreigende vroeg geboorte, en na een zwangerschap van 29 weken, alle 3 rond de kilo,
    ik ben met een spoed keizersnede bevallen in Venray, en na de narcose waren de kinderen al overgebracht naar 3 verschillende ziekenhuizen, na 1 dag heeft de kleinste een fatale hersenbloeding gehad, de andere hebben het overleeft, maar 1 dochter heeft een flinke hersenbloeding gehad, met flinke gevolgen, ze is verstandelijk beperkt en is eenzijdig spastisch, de derde dochter is er heel goed vanaf gekomen.
    Dit is wel 30 jaar geleden, maar het blijft voor mij boeien

5. Marian Blonk
    Marian Blonk zegt:

Hoi Lieke, Marijn en kids,

Super de super fefeliciteerd. Nu lekjer genieten van dit grote geluk !!!
    Het is jullie meer dan gegund !!

Heel veel liefs,
    Marian

6. wanda beekman
    wanda beekman zegt:

Gefeliciteerd met jullie meisjes!

Wat fijn dat je het zolang volgehouden hebt! En dat ze nu lekker thuis zijn. Geniet ervan.

Ik ben zelf mama van 3 meisjes . Ze zijn alweer 3,5 jaar!

Tijd gaat snel.

Groetjes, wanda

7. Tabitha
    Tabitha zegt:

Wat een heftig verhaal, gelukkig zijn de meisjes behalve klein en kwetsbaar ook vechters gebleken.

Super mooie foto’s wat fijn dat ze nu allemaal thuis zijn.

Een drieling is wel heel speciaal en kom ik niet vaak tegen. Ik werk op een KDV en spaar geboortekaartjes maar heb pas een keer een drieling in handen gehad (zowel de baby’s als het geboortekaartje) super bijzonder